- Jak było w Gdańsku? - kolega z pracy pyta w poniedziałkowy poranek bohatera najnowszego filmu Gdańskiej Organizacji Turystycznej. I zaczyna się filmowa opowieść o weekendowym wypadzie, który jest tak intensywny, że bohater ledwo zdąży na pociąg powrotny.
Trudno wyliczyć wszystkie miejsca, które pokazano w filmie (w wersji 2,5-minutowej: w wersji 30 - sekundowej jest ich oczywiście o wiele mniej). Zobaczyć w nim można zarówno Fontannę Neptuna, jak i Galerię Murali na Zaspie; stoczniowe “zagłębie rozrywkowe” jak i Europejskie Centrum Solidarności, gdańskie zoo i kajaki na Motławie, punkt widokowy na Pachołku i wieżowcu Olivia Star….
ZOBACZ PEŁNĄ WERSJĘ SPOTU FILMOWEGO
W nomenklaturze branżowej trwający 2 - 4 dni wypad do dużego miasta nazywany jest city break i właśnie pod kątem tej, coraz bardziej popularnej na całym świecie (i także w Polsce) formy turystyki powstał spot - element kampanii promocyjnej #CZASNAGDANSK realizowanej przez Miasto Gdańsk i Gdańską Organizację Turystyczną.
- Z jednej strony w filmie bardzo mocno promujemy pobyty city break w Gdańsku, z drugiej strony zaś, kierujemy go także do mieszkańców, zachęcając by stali się turystami we własnym mieście - mówi Ewa Stolarek menedżer pionu promocji i marketingu w Gdańskiej Organizacji Turystycznej. - Prezentujemy przepis na niezwykle intensywny weekend w Gdańsku, tak by każdy mógł odnaleźć w nim to, co go najbardziej interesuje. Choć bohaterami filmu jest para, wiele z przedstawionych w nim pomysłów mogą wykorzystać także rodziny.
#CZASNAGDAŃSK - zostań turystą we własnym mieście z Kartą Mieszkańca i wygraj konkurs
Ewa Stolarek podkreśla, że twórcy spotu chcieli odczarować trochę mit, że Gdańsk to plaża i morze (choć i taki widok pojawia się w filmie).
- Mamy w naszym mieście wspaniałą architekturę, także industrialną, ponad 600 km dróg rowerowych, opcję zwiedzania z wody, fantastyczną infrastrukturę dla aktywności sportowych i do życia nocnego, wspaniałe muzea, bogatą ofertę gastronomiczną, która w ostatnich latach mocno się rozwinęła - wylicza. - Staraliśmy się pokazać to wszystko, działać na emocje odbiorców.
Film nie powstałby bez współpracy z partnerami GOT - przedstawicielami lokalnej branży turystycznej i instytucji kultury, którzy udostępnili swoje “produkt turystyczne” na potrzeby filmu.
Nowy sezon serialu „Usta usta” powstaje w Gdańsku. Paweł Wilczak i Wiktoria Filus nad Motławą
Kampania, a więc także i spot adresowane są do polskiego odbiorcy, ponieważ w dobie pandemii koronawirusa Polacy najchętniej spędzają wakacje w kraju, a z badań GOT wynika, że wspomniany już city break w wersji lokalnej będzie tym, na co turyści postawią najbardziej.
- Nasza kampania to bezpośrednia odpowiedź na pandemię, jej celem jest odbudowanie ruchu turystycznego i wsparcie dla lokalnych przedsiębiorców - zaznacza Ewa Stolarek.
Równolegle z premierą filmu na witrynie Visit Gdańsk prowadzonej przez GOT uruchomiona została podstrona #CZASNAGDAŃSK, gdzie znaleźć można m.in. zakładkę “Zaplanuj swój weekend”. Turysta znajdzie w niej katalog atrakcyjnych ofert gdańskiej branży turystycznej, które ułatwią mu przygotowanie autorskiej wersji wypadu do Gdańska. Ewa Stolarek podkreśla, że katalog wciąż jest otwarty dla lokalnych przedsiębiorców, którzy chcieliby za jego pośrednictwem promować swoje usługi.
Piosenki The Cure nad morzem - koncert zespołu Mariage w niezwykłym miejscu. WIDEO i ZDJĘCIA
Gdzie - poza kanałami powiązanym z GOT i Miastem Gdańsk zobaczyć będzie można nowy spot dla turystów? GOT postawił na sieć reklamową Google i kanał Youtube oraz social media, w kolejnym etapie promocji planowane jest poszerzenie zasięgu m.in o kanały telewizyjne.
Równolegle, już w ramach wcześniejszego brandu GOT - “Visit Gdańsk”, realizowany jest cykl wirtualnych spacerów z przewodnikiem po Gdańsku. Była już wędrówka szlakiem cegły gotyckiej, a także odkrywanie miasta na rowerze. W najbliższych planach jest jeszcze jedna (nie zdradzamy konwencji) - na pewno nie ostatnia.