Kłopoty w Sztokholmie, kłopoty w metropolii
Przypomnijmy: duet City Bike Global - operator systemu roweru publicznego i producent rowerów - firma Vaimoo łączy metropolitalny rower publiczny Mevo 2.0 z systemem od roku funkcjonującym w Sztokholmie.
W stolicy Szwecji po niespełna roku działania miało miejsce kilka przypadków pęknięcia ram w rowerach Vaimoo - tego samego typu, które przewidziano u nas.
Wdrażanie systemu na Pomorzu zawieszono do czasu wyjaśnienia sytuacji w Sztokholmie, który na początku maja zamknął możliwość korzystania z ze swojego roweru publicznego.
Ostatecznie, 19 maja, stolica Szwecji zerwała współpracę z operatorem.
Wadliwe rowery. Czy Mevo 2.0 ruszy w tym roku? Tak, ale na pewno już po wakacjach
“Mevo ruszy, gdy rowery będą bezpieczne”
Obszar Metropolitalny, który odpowiada za realizację systemu w Gdańsku i 15 gminach metropolii, tak komentuje sytuację słowami swojej rzeczniczki Katarzyny Kołodziejskiej:
Nie dopuścimy, żeby te same rowery, które były w Sztokholmie, wyjechały na ulice Obszaru Metropolitalnego. Nasza umowa jest skonstruowana inaczej od sztokholmskiej.
Analizujemy kilka rozwiązań i ostateczną decyzję przedstawimy w ciągu kilku dni. Nie pozwolimy na uruchomienie systemu i oddanie go do użytku, dopóki wszystko nie będzie funkcjonowało prawidłowo.
Ważne też, że w przeciwieństwie do Sztokholmu, Operator Mevo nie otrzymuje żadnego wynagrodzenia do momentu uruchomienia systemu. Wkrótce przedstawimy ostateczne rozwiązanie, które pozwoli uruchomić bezpieczny system roweru metropolitalnego.