Budujemy Gdański Program Edukacji Kulturowej. Warsztaty

Warsztatowe spotkanie nad założeniami Gdańskiego Programu Edukacji Kulturowej odbędzie w poniedziałek, 10 grudnia 2018 r., w godz. 10-14, w Hevelianium. O tym, co miastom daje edukacja kulturowa, opowiedzą warszawskie ekspertki: Anna Michalak-Pawłowska i Beata Dubiel-Stawska. Wstęp bezpłatny, ale obowiązują wcześniejsze zapisy.
06.12.2018
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Na udział w warsztatach zapraszani są nauczyciele, animatorzy, edukatorzy kulturowi oraz przedstawiciele organizacji pozarządowych
Na udział w warsztatach chętnie widziani są nauczyciele, animatorzy, edukatorzy kulturowi oraz przedstawiciele organizacji pozarządowych
Grzegorz Mehring/gdansk.pl


To pierwsze otwarte spotkanie w ramach Gdańskiego Programu Edukacji Kulturowej, a drugie spotkanie warsztatowe. Program ten będzie tworzony na fundamencie trzech idei: uczenia się przez całe życie, uwrażliwienia na specyfikę lokalną, uwzględniania potrzeb mieszkańców Gdańska. Po wypracowaniu założeń programowych, zostaną one poddane konsultacjom społecznym i potem wdrożone.

Celem warsztatów jest zaangażowanie całego środowiska zajmującego się szeroko rozumianą edukacją kulturową. Dzięki Programowi połączone zostaną możliwości różnych instytucji artystycznych i zajmujących się animacją kultury, organizacji pozarządowych, grup nieformalnych, podmiotów prywatnych, oświaty i uczelni wyższych. Efektem warsztatów i spotkań będzie, planowany na drugą połowę 2019 roku, dokument, następnie udostępniony do konsultacji społecznych.

Zapraszamy do udziału w warsztatach szczególnie nauczycieli, animatorów, edukatorów kulturowych oraz przedstawicieli organizacji pozarządowych. Spotkanie odbędzie się w Centrum konferencyjnym w Wozowni Artyleryjskiej Hevelianum, Sala Strakowskiego. Piętro II.

Zgłoszenia można przesyłać na adres e-mail: edukacja.kulturowa@gdansk.gda.pl. Przyjmujemy je do piątku, 7 grudnia.

Warsztaty i spotkania zaowocują, planowanym na drugą połowę 2019 roku, dokumentem, który poddany będzie jeszcze konsultacjom społecznym
Warsztaty i spotkania zaowocują, planowanym na drugą połowę 2019 roku, dokumentem, który poddany będzie jeszcze konsultacjom społecznym
Grzegorz Mehring/gdansk.pl



Plan spotkania

10:00–10:20 – Powitanie oraz przedstawienie założeń pracy nad Gdańskim Programem Edukacji Kulturowej

10:20–11:45 – Co miastu daje Program Edukacji Kulturowej? Goście: Anna Michalak-Pawłowska – Pełnomocnik m.st. Warszawy ds. Edukacji Kulturalnej; Beata Dubiel–Stawska – Ekspertka procesów strategicznych współpracująca z Fundacją Obserwatorium

11:45–12:00 – Przerwa kawowa

12:00–13:30 – Laboratorium GPEK. Praca warsztatowa

13:30–14:00 – Podsumowanie i zakończenie


Eksperci Laboratorium GPEK:

Anna Michalak-Pawłowska

Beata Dubiel-Stawska

Anna Szczeblewska

Anna Pietraszko

Karol Wittels


ANNA MICHALAK-PAWŁOWSKA - pełnomocnik Prezydenta m. st. Warszawy ds. Edukacji Kulturalnej

Twórca i dyrektor Ośrodka Działań Artystycznych dla dzieci i młodzieży „Dorożkarnia”, wykładowca Akademii Teatralnej w Warszawie, absolwentka Szkoły Tutorów. W roku 1985 założyła amatorski teatr muzyczny „Pantera”. Od 1988 r. realizuje międzynarodowe projekty. Autorka programów radiowych i telewizyjnych promujących twórczość dziecięcą i młodzieżową. Twórczyni Festiwalu „Dziecięca Stolica”. Realizuje warsztaty z zarządzania kulturą oraz projekty teatralne w lokalnych społecznościach. Jest członkiem European Network of Cultural Centres, Zrzeszenia Animatorów Kultury Forum Kraków, Forum Kultury Mazowsze, wcześniej była ekspertem Instytutu Teatralnego. Była również ekspertem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Narodowego Centrum Kultury, Komisji Dialogu Społecznego. Absolwentka Wydziału Wiedzy o Teatrze Akademii Teatralnej i Zarządzania Kulturą Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Jest laureatką Nagrody Fundacji Rozwoju Edukacji Lokalne za Inicjatywy Kulturalne w 2015r za stworzenie miejskiego portalu dotyczącego edukacji kulturalnej w Warszawie, jako wsparcia dla animatorów, edukatorów i nauczycieli www.wpek.pl oraz stworzenie konkursu mikrograntów na projekty partnerskie.

BEATA DUBIEL-STAWSKA - z wykształcenia kulturoznawca-filmoznawca (Instytut Teorii Literatury, Teatru i Filmu Uniwersytetu Łódzkiego), posiada ponad dwudziestoletnie na stanowiskach kierowniczych w korporacji, a także jako niezależny przedsiębiorca. Realizowała projekty doradcze i szkoleniowe między innymi dla: Biura Kultury m.st. Warszawy, Instytutu Adama Mickiewicza, Culture.pl, Orkiestry Sinfonia Varsovia, TR Warszawa, Muzeum Śląskiego, Pełnomocnika Warszawskiego Programu Edukacji Kulturalnej, Fundacji Auschwitz-Birkenau, Fundacji Art. commited oraz klientów biznesowych. Brała udział w pracach nad dokumentem Warszawskiego Programu Edukacji Kulturalnej. Współautorka koncepcji merytorycznej do Mazowieckiego Programu Edukacji Kulturalnej.

ANNA PIETRASZKO - socjolog i kulturoznawca. Bierze udział w badaniach narodowych i międzynarodowych. Autorka i współautorka artykułów oraz raportów badawczych dotyczących między innymi organizacji pozarządowych, instytucji kultury, przemysłów kreatywnych, polityki kulturalnej, wielokulturowości i edukacji kulturalnej. Współtwórczyni „Spersonalizowanego programu podnoszenia kompetencji stołecznych kadr kultury”, współfinansowanego przez m.st. Warszawa. Ewaluatorka Mazowieckiego Programu Edukacji Kulturalnej oraz Warszawskiego Programu Edukacji Kulturalnej. Wiceprezeska Fundacji Obserwatorium.

ANNA SZCZEBLEWSKA - kulturoznawczyni, badaczka, ewaluatorka, współautorka i koordynatorka projektów badawczych i szkoleniowych, autorka raportów. Ewaluatorka Mazowieckiego Programu Edukacji Kulturalnej. Współtwórczyni „Spersonalizowanego programu podnoszenia kompetencji stołecznych kadr kultury”, współfinansowanego przez m.st. Warszawa. Uczestniczyła w polskich i międzynarodowych projektach badawczych. Członkini Zarządu Fundacji Obserwatorium. Graficzka i specjalistka ds. PR.

KAROL WITTELS - badacz kultury, szkoleniowiec, facylitator. Od ponad 10 lat prowadzi warsztaty i szkolenia z zakresu fundraisingu, zarządzania projektami oraz badań w obszarze kultury. Autor i współautor raportów, strategii i diagnoz w obszarze kultury. Koordynował prace diagnostyczne przy powstawaniu Strategii Rozwoju Kultury w województwie mazowieckim oraz ze strony Federacji Mazowia odpowiadał za koordynację prac nad Mazowieckim Programem Edukacji Kulturalnej oraz w ewaluację Warszawskiego Programu Edukacji Kulturalnej. Członek Rady Programowej Mazowieckiego Programu Edukacji Kulturalnej, Prezes Fundacji Obserwatorium oraz Federacji Mazowia, członek zarządu Forum Kultury Mazowsze.



TV

To przedszkole jest wzorem