Odcinek od ul. Bulońskiej do obiektu mostowego oraz Nowej Wołkowyskiej:
- przy ul. Myśliwskiej, na wysokości kościoła, trwają prace brukarskie. Prowadzone są także prace związane z przełączeniem wodociągu
Obiekt mostowy (nad potokiem Siedleckim)
- trwa wykonywanie podpór oraz montaż prefabrykantów przyszłych łuków konstrukcyjnych mostu
Odcinek od obiektu mostowego w kierunku ul. Kartuskiej:
- w ul. Kartuskiej przygotowywane jest podłoże do kładzenia warstw podbudowy przyszłej jezdni
- w ul. Stolema, po wybudowaniu kanalizacji deszczowej, wykonawca odtwarza nawierzchnię drogi
- rozebrano również altany działkowe pod budowę świetlicy ROD przy ul. Stolema. Trwają wykopy pod fundamenty budynku oraz przygotowanie szalunków do betonowania fundamentów.
Odcinek na ul. Jabłoniowej oraz skrzyżowanie z ul. Kartuską:
- w ul. Limbowej oraz przy stacji paliw trwają prace brukarskie
- prowadzone są także roboty związane z wykonaniem warstwy tłucznia w torowisku oraz budową fundamentów pod słupy trakcyjne
- trwa budowa wodociągu i instalacji oświetlenia ulicznego wzdłuż ul. Kartuskiej
Pętla przy ul. Warszawskiej i Jabłoniowej:
- Na tym odcinku trwa budowa budynków obsługi pętli oraz stacji prostownikowej - informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Z kolei na odcinku od stacji prostownikowej w kierunku wiaduktu WZ trwajukładanie i montaż kabli trakcyjnych. Natomiast na ul. "Nowej Warszawskiej" trwają prace związane z wykonywaniem podbudowy pod jezdnię.
I jeszcze garść ciekawostek z placu budowy:
-
70 proc. zaawansowania robót, w tym 90 proc. zaawansowania robót ziemnych (całość 1.000.000 m szesc.) i 80 proc. zaawansowania głównych kanałów deszczowych
-
wbudowano około 8 000 m szesc. betonu (w tym w obiekt mostowy około 3000 m szesc.)
-
wbudowano ok. 32000 ton kruszyw
-
obiekt posadowiony jest na około 4 km pali
-
ułożono 320 sztuk studni, w tym najgłębszą o długości 7 m
-
ułożono 2070 m z 7400 m torów
-
0 wypadków na budowie
-
690 osób i 410 jednostek sprzętu - zaangażowanych dotąd w realizację tego przedsięwzięcia
Przypomnijmy: na tzw. Nowej Bulońskiej Północnej powstanie dwutorowa linia tramwajowa o długości 2,6 km, która będzie przedłużeniem istniejącej linii tramwajowej od skrzyżowania ul. Bulońskiej i Myśliwskiej w kierunku ul. Jabłoniowej. Na trasie przecinać będzie m.in. ulice Stolema i Kartuską, a kończyć się będzie na wysokości skrzyżowania z ul. Warszawską i Jabłoniową. Wzdłuż nowej trasy zaplanowano cztery przystanki komunikacji miejskiej: "Nowa Politechniczna", "Łabędzia", "Stolema", "Zabornia". Poza tym powstanie węzeł integracyjny tramwajowo – autobusowy, tzw. "Węzeł Ujeścisko" (u zbiegu ulic: Jabłoniowej, Warszawskiej i Nowej Bulońskiej), wraz z parkingiem dla samochodów osobowych i rowerów oraz węzeł przesiadkowy tramwajowo - autobusowy tzw. "Węzeł Zabornia".
Na przystankach tramwajowych oraz na węźle integracyjnym "Ujeścisko" zbudowane zostaną zadaszone parkingi rowerowe, a nad potokiem Siedleckim powstanie most (drogowy, tramwajowy).
Nowa Bulońska Północna będzie jezdnią dwukierunkową o szerokości siedmiu metrów, z jednostronnym chodnikiem. Na całej długości, czyli 2,7 km drogi, powstanie również droga rowerowa z infrastrukturą towarzyszącą.
Dodatkowo w ramach inwestycji realizowana jest budowa i przebudowa odcinków ulic powiązanych z Nową Bulońską Północną, w tym ulicy Myśliwskiej, Nowej Wołkowyskiej, Myśliwskiej Południowej, Stolema, Kartuskiej, Limbowej, a także łącznice węzła z ul. Armii Krajowej, tzw. Nową Warszawską i tzw. Nową Jabłoniową.
Budowa Nowej Bulońskiej Północnej pochłonie niemal 192 mln zł. Inwestycja dofinansowana jest z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020. Dofinansowanie unijne wynosi 58,5 mln złotych.
Inwestycja powinna być gotowa w trzecim kwartale bieżącego roku.