![Mija czwarty miesiąc budowy Nowej Bulońskiej Północnej Mija czwarty miesiąc budowy Nowej Bulońskiej Północnej](download/2018-08/112581.jpg)
Roboty na terenie budowy nowej linii tramwajowej trwają równocześnie na długości ponad dwóch kilometrów.
- Na odcinku od ul. Bulońskiej do obiektu mostowego prowadzone są prace ziemne oraz mikro i makroniwelacja w ramach przygotowania terenu pod podbudowy. Dobiegają już końca roboty związane z układaniem sieci wodociągowej, kanalizacji deszczowej oraz pozostałymi sieciami uzbrojenia podziemnego - informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
W ramach inwestycji powstaje też most o długości 220 metrów nad przepływającym tędy Potokiem Siedleckim. Obecnie prowadzone są roboty przy platformach pod podpory. Trwają też badania gruntu.
Od przyszłego mostu do ul. Kartuskiej prowadzone są roboty ziemne, w tym profilowanie skarp nasypu. Zakończono natomiast budowę przepustu.
- Na odcinku od ul. Kartuskiej do ul. Jabłoniowej wykonywane są roboty przy kanalizacji deszczowej, gazociągu, wodociągu, a także układane są kable trakcyjne - wylicza Agnieszka Zakrzacka. - Z kolei na pętli przy ul. Warszawskiej i Jabłoniowej kontynuowane są roboty ziemne, makroniwelacja i roboty na sieci CO. Rozpoczęto również prace przy budowie kanalizacji deszczowej.
Mamy też dobrą wiadomość dla rowerzystów. Na ul. Bulońskiej (już istniejącej) trwają ostatnie prace związane z budową ścieżki rowerowej oraz remontem chodników po prawej stronie ulicy. Pod koniec tego tygodnia planowane jest układanie mas bitumicznych.
![Droga dla rowerów wzdłuż istniejącej ul. Bulońskiej tuż przed położeniem asfaltu Droga dla rowerów wzdłuż istniejącej ul. Bulońskiej tuż przed położeniem asfaltu](download/2018-08/112584.jpg)
Ulica Nowa Bulońska Północna będzie liczyć 2,7 km długości. Połączy ona istniejącą ul. Bulońską z ul. Jabłoniową. W ramach inwestycji powstanie dwutorowa linia tramwajowa (o długości 2,6 km), która swój początek będzie miała przy istniejącej linii tramwajowej na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i Myśliwskiej. Na trasie przetnie m.in. ulice Stolema i Kartuską, a kończyć się będzie na wysokości skrzyżowania z ul. Warszawską i Jabłoniową. Wzdłuż nowej ulicy zaplanowano cztery przystanki komunikacji miejskiej.
Powstanie też droga rowerowa z infrastrukturą towarzyszącą - od skrzyżowania ulicy Bulońskiej z ulicą Myśliwską do skrzyżowania ulicy Jabłoniowej i Warszawskiej.
![Prace prowadzone są równocześnie na odcinku ponad dwóch kilometrów Prace prowadzone są równocześnie na odcinku ponad dwóch kilometrów](download/2018-08/112582.jpg)
Nowa Bulońska będzie jedną jezdnią dwupasową (ale zachowana zostanie rezerwa terenu pod budowę drugiej jezdni), dwukierunkową o szerokości siedmiu metrów, z jednostronnym chodnikiem.
W ramach inwestycji powstanie też węzeł integracyjny tramwajowo – autobusowy tzw. "węzeł Ujeścisko" wraz z parkingiem dla samochodów osobowych i rowerów oraz węzeł przesiadkowy tramwajowo - autobusowy tzw. "węzeł Zabornia". Zaplanowano też budowę lub przebudowę odcinków ulic m.in.: Myśliwskiej, Nowej Wołkowyskiej, Myśliwskiej Południowej, Stolema, Kartuskiej, Limbowej, łącznice węzła z ul. Armii Krajowej, tzw. Nową Warszawską i tzw. Nową Jabłoniową. Na przystankach tramwajowych oraz na węźle integracyjnym "Ujeścisko" zbudowane zostaną zadaszone parkingi rowerowe, a nad potokiem Siedleckim powstanie most (drogowy, tramwajowy).
Inwestycja powinna zakończyć się jesienią 2019 r. Jej koszt to 192 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wynosi 58,5 mln zł.
Na powstającej ulicy występują spore różnice wysokości terenu. Przy skrzyżowaniu ulic Bulońskiej i Myśliwskiej ta wysokość wynosi 114 metrów n.p.m. Będzie to najwyższy punkt na tej trasie - dalej droga będzie bowiem"schodzić", stopniowo, 40 metrów w dół. Odcinek trasy od ul. Myśliwskiej do ul. Kartuskiej przebiegać będzie głównie wzdłuż ogródków działkowych.