Konsorcjum, do którego weszły dwie spółki NDI oraz ich partnerzy: Construcciones Promociones Balzola S.A. z Hiszpanii oraz Balzola Polska Sp. z o.o, zaoferowało dokładnie 191.715.780,89 złotych za realizację tej inwestycji. Miasto zabezpieczyło z kolei na ten projekt 193 mln złotych.
Po uprawomocnieniu decyzji o wyborze i przeprowadzeniu kontroli uprzedniej w Urzędzie Zamówień Publicznych (gdzie trafi oferta konsorcjum - red.), podpisana zostanie umowa na realizację robót. Inwestycja jest jednym z głównych zadań Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVa, który dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej.
- Cieszę się, że kolejny etap prac za nami. Jesteśmy coraz bliżej rozpoczęcia budowy linii tramwajowej w ul. Nowej Bulońskiej Północnej. Inwestycja ta jest niezwykle potrzebna w południowej części Gdańska. To jedna z najintensywniej rozwijających się części naszego miasta, dlatego też konsekwentnie inwestujemy tutaj w rozwój transportu publicznego – zaznacza prezydent Gdańska, Paweł Adamowicz.
Decyzja o wyborze najkorzystniejszej oferty musi się uprawomocnić. Zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych okres na uprawomocnienie to 10 dni. Następnie dokumenty przetargowe przekazane zostaną do kontroli uprzedniej w Urzędzie Zamówień Publicznych, po zakończeniu której podpisana zostanie umowa na realizację robót.
Nowa Bulońska Północna będzie liczyć 2,7 km długości. Połączy istniejącą ul. Bulońską z ul. Jabłoniową. W ramach inwestycji powstanie dwutorowa linia tramwajowa, która swój początek będzie miała przy istniejącej linii tramwajowej na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i Myśliwskiej. Na trasie przetnie m.in. ulice Stolema i Kartuską, a kończyć się będzie na wysokości ul. Warszawskiej i Jabłoniowej. Wzdłuż nowej ulicy zaplanowano pięć przystanków komunikacji miejskiej, oddalonych od siebie średnio co pół kilometra.
Nowa Bulońska będzie jedną jezdnią dwupasową (ale zachowana zostanie rezerwa terenu pod budowę drugiej jezdni), dwukierunkową o szerokości siedmiu metrów, z jednostronnym chodnikiem.
Będzie stanowiła przede wszystkim tzw. odcinek tranzytowy - ze względu na bezpośrednie sąsiedztwo głównie ogródków działkowych.
W ramach przetargu na budowę linii tramwajowej w ul. Nowej Bulońskiej Północnej złożono w sumie siedem ofert.