Istniejąca wzdłuż al. Hallera droga rowerowa jest jedną z najbardziej uczęszczanych tras przez rowerzystów. Nic dziwnego, bo łączy ona Wrzeszcz al. Zwycięstwa z nadmorską ścieżką rowerową. To ulubiony szlak rekreacyjny i komunikacyjny gdańszczan. W sezonie do mieszkańców dołączają tysiące turystów.
Pewnym utrudnieniem jest fakt, że na skrzyżowaniu al. Hallera z ulicami Chrobrego i Gdańską, żeby kontynuować jazdę na rowerze trzeba przejechać na drugą stronę ulicy. Niebawem to się skończy. Każdy, kto porusza się na rowerze wzdłuż al. Hallera w Gdańsku dokładnie wie o jaki fragment chodzi.
Już w pierwszym tygodniu marca wykonawca robót przystąpił do prac związanych z rozbiórką istniejącej nawierzchni chodnika. Teraz pozostało po nim jedynie wspomnienie. Od tego momentu chodnik po wschodniej stronie al. Hallera od Wczasy do Dworskiej jest wyłączony z ruchu pieszego i rowerowego.
Inwestycja jest realizowana w ramach dwóch projektów „Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R10 i Wiślana Trasa Rowerowa R9 – odcinek R10 Gdańsk” oraz w ramach Programu„Jaśniejszy Gdańsk”. Nadzoruje ją Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, a wykonawcą jest firma STRABAG. Koszt prac to ponad 3,2 mln złotych. Planowany termin zakończenia realizacji koniec września 2019 r.
Więcej informacji na stronie PROJEKTU.
Budowę nowej drogi rowerowej współfinansuje Unia Europejska w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 Osi Priorytetowej 8 Konwersja, Działania 8.4 Wsparcie atrakcyjności walorów dziedzictwa przyrodniczego współfinansowanego z Europejskiego FunduszuRozwoju Regionalnego - w ramach Projektu pn.: „Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowymR10 i Wiślana Trasa Rowerowa R9 – odcinek R10 Gdańsk”.