- Konsekwentnie przeobrażamy śródmieście Gdańska - mówi Karina Rembiewska, menadżerka Śródmieścia. - Już siedem lat temu zamknięta dla ruchu kołowego została Grobla I. Teraz dołączy do niej Grobla IV. Zmiany, które wprowadzamy inspirowane są głosami mieszkańców i Rady Dzielnicy. W czasie niedawnego remontu Grobli IV mieszkańcy zauważyli wyraźne korzyści płynące z zamknięcia tej ulicy. Wskazywali przede wszystkim na uzyskanie w tym rejonie kameralnej przestrzeni miejskiej.
Jak mówi Karina Rembiewska, zmiany na Grobli IV są również efektem przemyśleń zespołu pracującego w ramach europejskiego projektu SOLEZ dotyczącego ograniczania emisji spalin i minimalizacji ruchu w centrach miast. Pomysł zamiany Grobli IV w deptak wsparł również Pełnomocnik Prezydenta Miasta Gdańska ds. Komunikacji Rowerowej odpowiedzialny za wspieranie mobilności bez samochodu (przy miejscowej szkole pojawiły się nowe stojaki rowerowe).
Także od 31 marca na sześciu ulicach w Śródmieściu (ul. Straganiarska, ul. Świętojańska, ul. Tokarska, ul. Tandety, ul. Minogi, ul. Warzywnicza) zostanie wprowadzony ruch jednokierunkowy. Wcześniej na ulicach tych obowiązywały dwa kierunki ruchu.
- Jednokierunkowe ulice, rekomendowane przez Radę Dzielnicy, pozwolą na eliminację parkowania samochodów na chodnikach na rzecz parkowania aut w pasach jezdni. Ma to usprawnić ruch pieszych, uporządkować przestrzeń i poprawić jej funkcjonowanie – wylicza menadżerka. - Zmiany w tym rejonie Gdańska mają charakter pilotażowy. Będziemy wsłuchiwać się w głosy mieszkańców. Czekamy na ich opinie w tej sprawie.
To nie jedyne zmiany dotyczące organizacji ruchu, jakie czekają Gdańsk w najbliższym czasie. Za trzy dni (od 1 kwietnia) jeden kierunek ruchu będzie obowiązywał na czterech ulicach Oliwy (ul. Kręckiego, ul. Miraua, ul. Wąsowicza, ul. Drzymały, ul. Zacisze). Z kolei na ul. Obrońców Westerplatte od 1 kwietnia (sobota) kierowcy będą parkować pojazdy po prawej stronie ulicy.