Beton z Gdańska, transport drogą wodną
W związku z trwającymi pracami na Długim Pobrzeżu, w ostatnich miesiącach trzeba było zmienić harmonogram funkcjonowania zwodzonej kładki łączącej Główne Miasto z wyspą Ołowianka. W poprzednich latach, w okresie zimowym, podnoszona była jedynie na żądanie pływających jednostek. Obecnie działa podobnie jak w sezonie wakacyjnym. A to dlatego, że na remontowane pobrzeże regularnie dostarczany jest beton. Barka, na której jest transportowany, pływa zazwyczaj przez kilka dni w tygodniu - za każdym razem wykonując po kilka kursów (ich liczba uzależniona jest od aktualnych potrzeb na placu budowy), na trasie od wyspy Ostrów do Długiego Pobrzeża. Na barce umieszczana jest jedna betoniarka - pojemność "gruszki" na beton wynosi 6 metrów sześc. Beton produkuje jedna z gdańskich firm - na barkę trafia ze stoczniowego nabrzeża wspomnianej wyspy Ostrów.
Prace remontowe na Długim Pobrzeżu potrwają do połowy 2025 roku, ich realizacja częściowo uzależniona jest od warunków atmosferycznych.
Nowy harmonogram prac na Długim Pobrzeżu
ZOBACZCIE FILM PRZYGOTOWANY PRZEZ DYREKCJĘ ROZBUDOWY MIASTA GDAŃSKA
Jakie prace zaplanowano na Długim Pobrzeżu?
Przebudowa, w tym wzmocnienie, konstrukcji Długiego Pobrzeża ma zapewnić bezpieczeństwo wszystkim użytkownikom. Dzięki tej inwestycji, poprawi się też estetyka tego miejsca, przywrócone zostaną jego walory historyczne. Wykonawcą prac jest firma Doraco Sp. z o.o.
Prace zaplanowano na 500-metrowym odcinku, od Mostu Zielonego do Targu Rybnego. Co istotne, nie zmieni się charakter pobrzeża - tak jak dotychczas, pełnić ono będzie funkcję bulwaru i ciągu spacerowego. Pozostaną także miejsca do cumowania jachtów i niewielkich jednostek pływających. W zakresie modernizacji jest m.in. wykonanie nowej ścianki szczelnej oraz przebudowa kolektora odprowadzającego wody opadowe z ul. Św. Ducha. Samo wykończenie nabrzeża będzie podobne do tego, które jest po drugiej stronie Motławy. Inwestycja przewiduje także montaż pachołów cumowniczych, belek odbojowych i drewnianych okładzin nabrzeży.
Koszt prac wyniesie ponad 55 mln złotych.