Półtora roku temu wprowadzony został całkowity zakaz wjazdu samochodów ciężarowych pod wiadukt przy ul. Hallera i choć na początku zdawał on egzamin, ostatnio coraz więcej kierowców nie stosuje się do niego i wjeżdża pod wiadukt powodując uszkodzenia trakcji.
- Ponownie przeanalizowaliśmy sytuację w okolicy wiaduktu na ul. Hallera. Wprowadzimy na początku sierpnia rozwiązania, które mamy nadzieję, zmniejszą ilość zdarzeń pod wiaduktem. Pojawi się nowe oznakowanie i monitoring – mówi Aleksandra Dulkiewicz zastępca prezydenta ds. polityki gospodarczej.
W najbliższych dniach zostanie zmieniona dopuszczalna wysokość samochodów przejeżdżających pod wiaduktem na Hallera. Pojawi się oznakowanie z informacją o nowej, dopuszczalnej wysokości w osi wiaduktu i na dojazdach: 3,4 m.
W kolejnym etapie, do 10 sierpnia, wprowadzony zostanie monitoring dotyczący wjazdu samochodów ciężarowych w ul. Hallera ( zarówno od strony al. Grunwaldzkiej jak i ul. Klinicznej).
- Ponieważ ostatnio coraz więcej kierowców nie stosuje się do znaków zabraniających wjazdu samochodom ciężarowym w tym miejscu, zdecydowaliśmy się wprowadzić monitoring. Nagrania z monitoringu będą przekazywane policji. Takie działania świetnie sprawdziły się kilka lat temu, kiedy wprowadzono powierzchnie wyłączone z ruchu w okolicach przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu z ul. Konarskiego. Liczymy, że taki sam efekt przyniesie również na Hallera - tłumaczy Tomasz Wawrzonek Miejski Inżynier Ruchu.
Poza działaniami, które zostaną wprowadzone w ciągu najbliższych dwóch tygodni, zdecydowano się na przygotowanie rozwiązania opartego na detektorach (czujnikach) wysokości samochodów ciężarowych. Pojawią się również dodatkowe tablice informacyjne w bezpośrednim rejonie wiaduktu. Towarzyszyć im będzie sygnalizacja świetlna.
- Pierwsze czujniki umieszczone będą na skręcie w ul. Hallera. Dynamiczne tablice informacyjne umieszczone zostaną bezpośrednio przed wiaduktem. Będą się na nich pojawiały komunikaty o przekroczeniu dopuszczalnej wysokości i możliwości uszkodzenia trakcji - dodaje Tomasz Wawrzonek. - Równolegle zostanie stworzony system oparty o sygnalizację świetlną, wzorowany na analogicznym systemie w tunelu pod Martwą Wisłą. Będzie wyświetlał sygnał czerwony w momencie wjazdu w rejon wiaduktu pojazdu przekraczającego dopuszczalną wysokość.