W czasie epidemii w pojeździe można otrzymać ciepłą zupę na wynos. Na miejscu osoby w kryzysie bezdomności otrzymują też informację o wsparciu dostępnym w Gdańsku oraz mogą się skonsultować z dyżurującym ratownikiem medycznym. W razie potrzeby obsługa autobusu wydaje też ciepłą odzież: czapki, kurtki, rękawiczki czy swetry. Pomoc świadczona jest z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa i sanitarnych, obowiązujących w stanie pandemii.
Środki na działanie mobilnego wsparcia dla osób w kryzysie bezdomności, zabezpiecza Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku. Na zlecenie MOPR zadanie realizuje Towarzystwo Wspierania Potrzebujących „Przystań”.
Trzy przystanki autobusu
Osoby w kryzysie bezdomności otrzymują wsparcie codziennie, podczas postojów pojazdu:
- ok. godz. 20.15 na pętli autobusowej przy stacji SKM na Przymorzu;
- ok. godz. 21.15 na parkingu między rynkiem a komisariatem przy ul. Białej we Wrzeszczu;
- ok. godz. 22.15 w zatoce autobusowej przy kinie „Krewetka” w Gdańsku.
Z mobilnego wsparcia korzysta każdego dnia średnio 60 potrzebujących osób. Dodajmy, że pojazdu użycza spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje.
Możesz pomóc osobie doświadczającej bezdomności
Informacje o osobach w kryzysie bezdomności prosimy kierować do: Samodzielnego Referatu Reintegracji MOPR przy ul. Wolności 16 w Gdańsku, tel.: 58 522 38 20 (pon., wt. i czw. w godz. 7.30 do 15.30, śr. w godz. 8.00 do 17.00, pt. w godz.7.30 do 14.30), także do Straży Miejskiej w Gdańsku tel.: 986 lub Policji tel.: 112 (w przypadkach interwencyjnych). Potrzebujący człowiek otrzyma kompleksową ofertę wsparcia.
Autor: Sylwia Ressel, Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku