- Od wielu lat śledzimy trendy na rynku elektromobilności i testujemy kolejne pojazdy. Pierwszy autobus elektryczny testowaliśmy w 2012 roku, a rok później następny. W 2020 roku, w ramach testów, gdańskie linie obsługiwał elektryczny Mercedes eCitaro. W 2021 roku testowaliśmy trzy autobusy elektryczne: Yutong E12, całkowicie nowy model autobusu elektrycznego MAN Lion’s City E oraz autobus przegubowy marki Mercedes-Benz eCitaro G. Teraz zwrócono się do nas z propozycją przetestowania autobusu miejskiego Mercedes Citaro po e-konwersji. Z ciekawością przyjrzymy się z bliska także temu nowemu rozwiązaniu - podkreśla prezes miejskiej spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje Maciej Lisicki. - To interesujący, proekologiczny trend. Poprzez e-konwersję posiadane już nowoczesne, bardzo dobrej jakości autobusy z silnikiem diesla, mogą stać się pojazdami zeroemisyjnymi. Dlatego warto obserwować rozwój tego sektora elektromobilności i testować tego typu pojazdy - dodaje prezes GAiT.
Gdańskie Autobusy i Tramwaje zaczynają sukcesywnie wprowadzać do floty autobusy zeroemisyjne. Już w tym roku dołączą do niej trzy autobusy elektryczne typu mini. Niebawem rozstrzygnięty zostanie także przetarg na zakup 18 elektrycznych autobusów, w tym 10 standardowych i 8 przegubowych.
Skrzydła IT przyznano Gdańskowi. Za co?
Testy autobusu rozpoczęły się 15 kwietnia i potrwają do 6 maja. 15 kwietnia autobus obsługiwać będzie linię 213, a 16 kwietnia - linię 155. W kolejnych dniach pojawi się także na innych gdańskich liniach.
Oprac. KG