Główne cechy pociągu Siemensa
Pociąg niemieckiego producenta to pojazd typu push-pull - zgodnie z tą angielską nazwą można go pchać lub ciągnąć. Osiąga prędkość 230 km/h.
- To przede wszystkim pociąg do przejazdów typu Intercity oraz Eurocity. Koleje Mazowieckie mają push-pulla Bombardiera, ale w ruchu dalekobieżnym takich pojazdów w Polsce nie ma - powiedział podczas prezentacji pojazdu we wtorek, 23 września, prezes zarządu Siemens Mobility w Polsce, Tomasz Prejs.
Historyczna wizyta premiera na targach kolejowych Trako
Jakie są główne zalety pociągu Vectrain wraz z wagonami Vectouro i wagonem sterowniczym?
- Krótki czas postoju na stacji. Dlatego że maszynista nie musi przechodzić z jednej strony na drugą stronę, aby przemanewrować lokomotywę. To jest szczególnie ważne na stacjach końcowych, jak na przykład, Gdynia- Główna, Kraków-Główny, czy też Warszawa-Wschodnia. Te pojazdy można też w różny sposób konfigurować. Na przykład w okresie letnim można zwiększyć skład, wożąc ludzi nad morze, a w okresie jesienno-zimowym przeskalować taki skład i zmniejszyć liczbę wagonów - wyjaśnił przedstawiciel Siemens Mobility.
Poza Polską i Niemcami pociąg Vectrain jest dopuszczony do eksploatacji jeszcze w pięciu krajach europejskich: Austrii, Czechach, Danii, Słowacji i na Węgrzech.
Impuls z numerem 300 będzie jeździł na torach SKM-ki
Na gdańskich targach Trako 2025 pokazywany jest Vectrain, z którego korzystająją już Koleie Czeskie. Pierwszą trasę między Pragą a Berlinem zaliczył w ub. roku. W Gdańsku oglądać można dwa wagony Vectouro (w 1. i 2. klasie), w których znajduje się m.in. bar oraz miejsce do przewozu rowerów.
Więcej o targach Trako 2025
W rozpoczętych we wtorek, 23 września, 16. Międzynarodowych Targach Kolejowych Trako bierze udział 695 wystawców z 29 krajów. To rekordowa liczba uczestników w historii tej imprezy. Trako jest największym wydarzeniem kolejowym w Europie Środkowo-Wschodniej i drugim co do wielkości po berlińskich targach na całym kontynencie.
Trako 2025 organizowane są przez Międzynarodowe Targi Gdańskie AmberExpo w siedmiu halach (w tym trzech tymczasowych, zbudowanych specjalnie na tę okazję) o łącznej powierzchni 31 tysięcy metrów kwadratowych oraz zewnętrznej ekspozycji z pojazdami i maszynami.
Program targów, które potrwają do piątku, 26 września, obejmuje ponad 70 wydarzeń – debat, paneli dyskusyjnych i prezentacji. Jedną z ważniejszych dyskusji zorganizowała komunalna spółka InvestGDA, poświęconą m.in. projektowi nowej linii PKM Południe.
Targi Trako są imprezą o charakterze zamkniętym, skierowaną do branży kolejowej. Wychodząc naprzeciw zainteresowaniu miłośników transportu szynowego, dla szerszej publiczności jest możliwość zwiedzania ekspozycji zewnętrznej, w tym taboru kolejowego na torach wystawienniczych, w piątek, 26 września, w godzinach 10:00-16:00.
Gala na torach historii. Jubileusz kolei i PKP w blasku branżowych nagród
Bilety w cenie 30 złotych będzie można nabyć wyłącznie w piątek, 26 września, w recepcji targowej, przy ul. Żaglowej 11. Nie ma przedsprzedaży. Nie są przewidziane bilety ulgowe, grupowe, rodzinne ani senioralne. Płatność za wstęp wyłącznie kartą płatniczą.