
Czytaj także: Antyalkoholowy mural we Wrzeszczu
Dla artystów plastyków, którzy w sezonie chcą prowadzić punkty handlowe na terenie Głównego i Starego Miasta przygotowano 33 miejsca – tyle samo, co w ubiegłym roku. Znajdują się na ulicy Długiej (13 miejsc), ulicy Długi Targ (11 miejsc), ulicy Korzennej (3 miejsca) oraz ulicy Rybackie Pobrzeże (6 miejsc).
Kto może skorzystać?
O sezonowy punkt handlowy mogą ubiegać się twórcy, którzy udokumentują wykształcenie plastyczne i przedstawią swoje osiągnięcia artystyczne.
Wyłonieni w ramach naboru artyści mogą prowadzić sprzedaż korzystając z różnego rodzaju stoisk, gablot, stojaków oraz innych ekspozytorów i urządzeń wolnostojących przeznaczonych do prezentowania i sprzedawania własnej twórczości artystycznej.
Prace, które można będzie oferować kupującym w punktach sezonowych, mogą być z różnych dziedzin - malarstwa, rysunku, grafiki, portretu, rzeźby, ceramiki, tkaniny, rękodzieła lub fotografii.
Jakie wsparcie można otrzymać?
Przestrzeń handlowa to teren o wielkości maks. 2 m kw., na którym może stanąć punkt sprzedaży. W obrębie Głównego Miasta dozwolone jest wystawianie i handlowanie dziełami plastycznymi, takimi jak: malarstwo, grafika, linoryt, fotografia. Nie dopuszcza się sprzedaży karykatur oraz innych wyrobów masowej produkcji. Ze względu na dbałość o zachowanie i promocję dziedzictwa kulturowego Gdańska w tej przestrzeni osoba, która otrzymała punkt handlowy, zobowiązuje się do wystawiania i handlu pracami autorskimi związanymi z tematyką gdańską. Co istotne, zabudowa pozostaje tylko na czas prowadzenia działalności.
Jak wnioskować o przyznanie punktu handlowego?
Aktualny wniosek, wraz z lokalizacjami poszczególnych punktów znajduje się pod adresem: PUNKTY HANDLOWE DLA PLASTYKÓW - NABÓR 2025.
Do wniosku należy dołączyć opis i załączone przykłady prac przeznaczonych do prezentacji i sprzedaży, a także projekt zagospodarowania punktu handlowego o maksymalnych wymiarach 2 m kw.
Wniosek należy dostarczyć (z dopiskiem: Punkty handlowe dla plastyków) za pośrednictwem operatora pocztowego pod adresem: Urząd Miejski w Gdańsku Biuro Prezydenta ds. Kultury, ul. Nowe Ogrody 8/12, 80-803 Gdańsk; osobiście w Zespole Obsługi Mieszkańców nr 3, ul. Nowe Ogrody 8/12, pokój nr 40; w formie elektronicznej, używając podpisu zaufanego poprzez system ePUAP/e-Doręczenia.
Zgłoszenia o przydzielenie punktu rozpatruje komisja złożona z członków wskazanych przez m.in. Prezydenta Miasta Gdańska, Akademię Sztuk Pięknych w Gdańsku, gdański oddział Związku Polskich Artystów Plastyków, Komisję Kultury Rady Miasta Gdańska, Biuro Prezydenta ds. Kultury Urzędu Miejskiego w Gdańsku i Biuro Architekta Miasta.
Komisja ocenia przede wszystkim wartość artystyczną przedstawionych prac, a także dotychczasową współpracę z oferentem, projekt graficzny punktu handlowego i deklarowany okres prowadzenia działalności.
Więcej informacji udziela Pamela Granatowski z Biura Prezydenta ds. Kultury, tel. 58 323 6048, e-mail: pamela.granatowski@gdansk.gda.pl.
Czytaj także: W Spichlerzach na Ołowiance wystawa Ivana Marchuka. To nagradzany artysta znany na całym świecie