Do udziału w pikniku zostały zaproszone wszystkie przedszkola i szkoły, które uczestniczyły w "Rowerowym Maju". Nagrody najlepszym placówkom oświatowym i klasom wręczał Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska.
- Cieszymy się, że projekt wymyślony w Gdańsku przyjął się w całej Polsce. W naszym mieście w kampanii biorą udział wszystkie szkoły i większość przedszkoli, i z roku na rok jest ich więcej. Do akcji włączyło się 152 szkół i przedszkoli, a uczestnicy wykonali ponad 950 tys. przejazdów, co dało frekwencję na poziomie 57% - mówił Piotr Grzelak.
WYNIKI:
Najlepsze przedszkola
- I miejsce zajmuje Niepubliczne Przedszkole Cogito
- II miejsce zajmuje Przedszkole nr 62
- III miejsce zajmuje Przedszkole nr 13
Najlepsze szkoły w kategorii „małe”
- I miejsce zajmuje Szkoła Podstawowa nr 62
- II miejsce zajmuje Szkoła Podstawowa nr 72
- III miejsce zajmuje Szkoła Podstawowa nr 88
Najlepsze szkoły w kategorii „średnie”
- I miejsce zajmuje Szkoła Podstawowa nr 45
- II miejsce zajmuje Szkoła Podstawowa nr 84
- III miejsce zajmuje Szkoła Podstawowa nr 77
Najbardziej rowerowych szkół w kategorii „duże”
- I miejsce zajmuje Szkoła Podstawowa nr 92
- II miejsce zajmuje Szkoła Podstawowa nr 79
- III miejsce zajmuje Szkoła Podstawowa nr 80
Wszystkie przedszkola i szkoły oprócz nagród rzeczowych otrzymały czeki pieniężne ufundowane przez prezydent Gdańska.
Najbardziej rowerowe klasy o 100 % frekwencji:
- Klasa VI b ze Szkoły Podstawowej nr 80
- Klasa III b ze Szkoły Podstawowej nr 92
Sponsorami nagród są Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna, Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot oraz SportPoland
Do najbardziej rowerowych klas zaliczone również zostały:
- klasa III a ze Szkoły Podstawowej nr 92
- klasa I b ze Szkoły Podstawowej nr 75
- klasa I f ze Szkoły Podstawowej nr 19
Sponsorami nagród są SportPoland oraz Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot
Projekt Made in Gdańsk, który ogarnął całą Polskę
Pierwsza edycja skierowanej do szkół kampanii Rowerowy Maj odbyła się w 2014 roku w Gdańsku. Od tego momentu z roku na rok bierze w niej udział coraz więcej miast, placówek i dzieci. Jest to największa tego typu kampania w Polsce!
Chętnych przyciąga forma zabawy połączonej z elementami rywalizacji, która popularyzuje rower, ale także hulajnogę, rolki czy deskorolkę, jako środki transportu i uczy zdrowych nawyków. Zasady akcji są proste: każdy przedszkolak, uczeń i nauczyciel, który w maju aktywnie dotrze na zajęcia za pomocą roweru i innych, otrzymuje naklejki do rowerowego dzienniczka i na wspólny plakat klasowy. Najlepsze szkoły w danych kategoriach oraz najaktywniejsi uczestnicy otrzymują nagrody.