Zobacz, jak przebiega rozbiórka starej konstrukcji Długiego Pobrzeża WIDEO I ZDJĘCIA

Od początku 2023 roku ruszyły prace rozbiórkowe Długiego Pobrzeża. Nowy bulwar nad Motławą pojawi się - według planów - 2024 r. Odwiedziliśmy z kamerą i aparatem miejsce prac, żeby udokumentować jak znika wysłużona konstrukcja. Zobacz nasz film z drona i fotogalerię.
19.01.2023
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Prace rozbiórkowe Długiego Pobrzeża

Rozbiórka starej i wysłużonej konstrukcji Długiego Pobrzeża była niestety konieczna. Wcześniej stan techniczny nabrzeża zbadali nurkowie. Od początku roku koparka, którą umieszczono na pływającym pontonie kruszy nabrzeże. Potrwa to co najmniej do końca stycznia.

Na naszym filmie widać, że skruszenie starych płyt odsłoniło rzekę. Specjalistyczne prace prowadzone od strony Motławy wzbudzają żywe zainteresowanie mieszkańców i turystów.

Remont Długiego Pobrzeża. Nurkowie zeszli pod wodę, żeby sprawdzić, co trzeba zrobić

Pływająca na pontonie koparka dokonuje rozbiórki wysłużonego nabrzeża, na pierwszym planie ludzie, w tle zabytkowe budynki
Pływająca na pontonie koparka dokonuje rozbiórki wysłużonego nabrzeża
fot. Piotr Wittman/gdansk.pl

Remont Długiego Pobrzeże - kolejne etapy

Po usunięciu starego nabrzeża konieczne będzie wykonanie nowej ścianki szczelnej oraz przebudowa kolektora odprowadzającego wody opadowe z ul. Św. Ducha. W ramach remontu zostanie też rozebrana konstrukcja żelbetowa i oczyszczone dno Motławy. Na koniec zamontowane zostaną pachoły cumownicze, belki odbojowe i drewniane okładziny nabrzeży. Długość całego remontowanego właśnie odcinka wynosi ok. 500 m - od Mostu Zielonego prawie do Targu Rybnego (Brama Straganiarska).

Zobacz fotogalerię:

Kiedy koniec remontu Długiego Pobrzeża?

Zgodnie z planem wyremontowanym Długim Pobrzeżem będziemy mogli spacerować już w pierwszym kwartale 2024 roku. Wykonawcą prac jest Doraco. Koszt inwestycji wynosi 41 mln złotych. Długie Pobrzeże jest reprezentacyjną częścią starej części Gdańska, stąd zakres prac, które przewidziano jest ogromny i wymaga udziału specjalistów różnych dziedzin. Powołano też specjalną Radę Naukową, która służy wsparciem merytorycznym.

Obecny remont to część większego zadania. W ramach partnerstwa publiczno-prywatnego wymieniono nawierzchnię Pobrzeża Rybackiego (przedłużenie Długiego Pobrzeża w kierunku Targu Rybnego) na odcinku od Bramy Straganiarskiej do Baszty Łabędź, a także wykonano tam remont nabrzeża oraz murów oporowych.

Wcześniej niż zapowiadano - tramwaje na ul. Nowej Warszawskiej już od 4 marca. Jakie linie? 

TV

Nowe auta dla Straży Miejskiej