Prace rozbiórkowe Długiego Pobrzeża
Rozbiórka starej i wysłużonej konstrukcji Długiego Pobrzeża była niestety konieczna. Wcześniej stan techniczny nabrzeża zbadali nurkowie. Od początku roku koparka, którą umieszczono na pływającym pontonie kruszy nabrzeże. Potrwa to co najmniej do końca stycznia.
Na naszym filmie widać, że skruszenie starych płyt odsłoniło rzekę. Specjalistyczne prace prowadzone od strony Motławy wzbudzają żywe zainteresowanie mieszkańców i turystów.
Remont Długiego Pobrzeża. Nurkowie zeszli pod wodę, żeby sprawdzić, co trzeba zrobić
Remont Długiego Pobrzeże - kolejne etapy
Po usunięciu starego nabrzeża konieczne będzie wykonanie nowej ścianki szczelnej oraz przebudowa kolektora odprowadzającego wody opadowe z ul. Św. Ducha. W ramach remontu zostanie też rozebrana konstrukcja żelbetowa i oczyszczone dno Motławy. Na koniec zamontowane zostaną pachoły cumownicze, belki odbojowe i drewniane okładziny nabrzeży. Długość całego remontowanego właśnie odcinka wynosi ok. 500 m - od Mostu Zielonego prawie do Targu Rybnego (Brama Straganiarska).
Zobacz fotogalerię:
Kiedy koniec remontu Długiego Pobrzeża?
Zgodnie z planem wyremontowanym Długim Pobrzeżem będziemy mogli spacerować już w pierwszym kwartale 2024 roku. Wykonawcą prac jest Doraco. Koszt inwestycji wynosi 41 mln złotych. Długie Pobrzeże jest reprezentacyjną częścią starej części Gdańska, stąd zakres prac, które przewidziano jest ogromny i wymaga udziału specjalistów różnych dziedzin. Powołano też specjalną Radę Naukową, która służy wsparciem merytorycznym.
Obecny remont to część większego zadania. W ramach partnerstwa publiczno-prywatnego wymieniono nawierzchnię Pobrzeża Rybackiego (przedłużenie Długiego Pobrzeża w kierunku Targu Rybnego) na odcinku od Bramy Straganiarskiej do Baszty Łabędź, a także wykonano tam remont nabrzeża oraz murów oporowych.
Wcześniej niż zapowiadano - tramwaje na ul. Nowej Warszawskiej już od 4 marca. Jakie linie?