W środę, 5 października, o zmierzchu zabłysły w Gdańsku na zielono rozpoznawalne miejsca w mieście: budynek Katowni w Gdańsku Głównym i wiadukt przy ul. Kościuszki przy Galerii Bałtyckiej we Wrzeszczu.
W ten sposób po raz drugi wystartowała ogólnopolska kampania społeczna #17 milionów. Organizator akcji - Fundacja Pomocy Dzieciom „Kolorowy Świat” - kolejny raz w taki sposób chce zwrócić uwagę Polaków na codzienne problemy osób z mózgowym porażeniem dziecięcym i przypomnieć, że osoby z MPD są pełnoprawnymi członkami społeczeństwa.
- Adresatami naszej kampanii są wszyscy, którzy lubią pomagać, a sposobów przyłączenia się do tegorocznej kampanii #17 milionów jest wiele - podkreśla Izabela Jachim-Kubiak, prezes fundacji Pomocy Dzieciom „Kolorowy Świat”. - Może być to zrobienie sobie zdjęcia z hasłem „#17 milionów” i zamieszczenie go na profilu społecznościowym z hashtagiem #17 milionów, podświetlenie jakiegoś miejsca na zielono i sfotografowanie go lub sfilmowanie, zmianę swojego zdjęcia profilowego lub własnej strony na kolor zielony oraz informowanie jak największej liczby osób o kampanii 17 milionów. Zdając się tylko na własną kreatywność, każdy może przyłączyć się do naszej akcji i wesprzeć ją w indywidualny sposób.
Kampania #17 milionów potrwa przez cały październik, jej celem jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na codzienne problemy osób z MPD. Motywem tegorocznej kampanii jest kolor zielony jako symbol solidarności z osobami cierpiącymi na MPD. Kampania ma za zadanie przypominać Polakom, iż osoby z MPD są pełnoprawnymi członkami społeczeństwa i nie potrzebują ckliwej litości, tylko większej wrażliwości, zrozumienia ich potrzeb i pewnych niepełnosprawności, a czasem drobnej pomocy w radzeniu sobie z codziennymi czynnościami.