
Jedna nitka do rozbiórki
Wiadukt pochodził z 1974 roku, po półwieczu intensywnego użytkowania znajdował się w złym stanie technicznym. Na jezdni widoczne były liczne ubytki i spękania, na balustradach i barierach ochronnych pojawiły się ślady korozji.
Szczęśliwie, obok tego wiaduktu kilkanaście lat później wybudowano drugą nitkę wiaduktu, równoległą. Dzięki temu można było teraz przystąpić do rozbiórki starej części wiaduktu, puszczając ruch samochodów w obu kierunkach po tej nowszej nitce wiaduktu, która jest w dobrym stanie technicznym.

Na starych fundamentach
Zakończenie rozbiórki obiektu pierwotnie planowano na koniec lutego. Prace przeciągnęły się m.in. z powodu skomplikowanych operacji logistycznych, które trzeba było w tym czasie przeprowadzić. Rozebrany wiadukt przebiegał nad Trasą Sucharskiego i magistralą kolejową.
Po uprzątnięciu terenu z gruzu, rozpocznie się budowa nowej estakady na pozostawionych fundamentach. Jej budowa ma zakończyć się w pierwszym kwartale 2026 roku.
Zawarty przez Miasto kontrakt z firmą Strabag opiewa na 17,5 mln zł, za wykonanie całości prac.