Jest - oczywiście - zupełnie inaczej niż dotąd. Nie ma tłumów, które rokrocznie przewijały się przez hale wystawiennicze Amber Expo, a blisko 200 prelegentów tegorocznej edycji zamiast z jednej z 9 “prawdziwych” scen konferencji przemawia ze swoich domów i biur rozsianych po całym świecie.
“Centrum dowodzenia” jednak nadal znajduje się w tym samym miejscu w Gdańsku, w studiu stworzonym specjalnie na potrzeby pierwszej w historii wirtualnej edycji Infoshare.
Wystąpienia odbywają się zgodnie z planem na poszczególnych scenach online, na które dostać mogą się wszyscy, którzy zarejestrowali swój udział i wykupili bilet (ceny od 0 zł za Basic Pass po 999 zł za Executive Pass, w zależności od opcji dostępu). Wciąż można dołączyć do grona uczestników.
- Kiedy pandemia uderzyła z pełną siłą w marcu, postanowiliśmy przenieść Infoshare na wrzesień z krótkotrwałą nadzieją, że wciąż jest możliwe zorganizowanie konferencji w tradycyjnym standardzie osobistego spotkania - powiedział Grzegorz Borowski, szef Infoshare (CEO), otwierając konferencję “na ekranach komputerów” uczestników rankiem, 23 września. - Ostatecznie postanowiliśmy przygotować tegoroczną edycję w pełni online. Mieliśmy tylko trzy miesiące na to, by stworzyć właściwie kompletnie nowe wydarzenie, zaprojektować nowy format, stworzyć system obsługi. Na nasze potrzeby odpowiedzieli dotychczasowi partnerzy, pojawili się też nowi. I wy także odpowiedzieliście (zwrócił się do słuchaczy): jest was już 7 tysięcy (w roku ubiegłym w Infoshare udział wzięło około 6 tysięcy osób - red.) i wciąż was przybywa.
Grzegorz Borowski zaprosił uczestników Infoshare na ponad 100 godzin wydarzeń: rozmów i wykładów przygotowanych przez blisko 200 prelegentów i “dziesiątki godzin” dodatkowych propozycji: webinarów, warsztatów, targów oferty pracy (zachęcając zarówno potencjalnych pracowników, jak i pracodawców).
- Po każdym wystąpieniu odbywać się będzie sesja pytań i odpowiedzi, macie unikalną szansę, by zapytać prelegentów o co tylko chcecie i dowiedzieć się, czego tylko chcecie. Korzystajcie z tego! - zachęcał Borowski, kończąc powiedział: - Najbardziej spośród wszystkich partnerów dziękuję Miastu Gdańsk, bez którego wsparcia i zaufania, którym nas obdarzyło, nie byłoby Infoshare w tym roku, ani pewnie kolejnych edycji.
Infoshare potrwa w tym roku od 23 do 30 września - z przerwą w sobotę i niedzielę, oferując jak zawsze mnóstwo inspiracji i fachowej wiedzy z zakresu innowacji w biznesie i zarządzaniu, sztucznej inteligencji, reakcji globalnego rynku technologicznego na trwającą pandemię covid-19, szeroko pojętego marketingu.
Nie zabraknie też wirtualnej części targowej - odbywają się zarówno Startup Expo z udziałem 250 młodych firm, jak i targi partnerów Infoshare prezentujących najnowsze rozwiązania.
Nowością będą wirtualne tablice z ofertami pracy, łączące przedstawicieli firm z obecnymi na konferencji developerami i specjalistami branży IT, a obecne na wydarzeniu startupy będą mogły nawiązać kontakt z blisko setką inwestorów ze świata – aniołami biznesu, funduszami VC i CVC. Rozmowy odbywają się podczas indywidualnych spotkań, umawianych w dedykowanym narzędziu matchmakingowym.
Finały i ceremonię rozdania nagród Startup Contest zaplanowano tradycyjnie na ostatni dzień konferencji - 30 września. W tym roku do konkursu, w którym fundatorem nagród (pula wynosi 30 tys. euro) jest Prezydent Miasta Gdańska, zgłosiło się 677 kandydatów z 50 krajów.
Więcej o programie 14. edycji Infoshare pisaliśmy już wcześniej: