Most na Wyspę Sobieszewską w Gdańsku oddano do użytku w ubiegłym roku. Uroczyste otwarcie i nadanie mu imienia Mostu 100-lecia Odzyskania Niepodległości miało miejsce w przeddzień rocznicy 10 listopada. Kierowcy, piesi i rowerzyści od tego czasu korzystają już z nowej przeprawy, ale cała inwestycja nie ograniczała się jedynie do zwodzonego obiektu. Teraz wszystkie niezbędne prace towarzyszące są zakończone.
Trzeba było po otwarciu rozebrać stary, wysłużony most pontonowy i dopiero wtedy swobodnie można było wykonać kierownice na rzece, czyli znajdujące się pod obiektem bariery, między którymi odbywa się żegluga. Sporo było też prac wykończeniowych związanych z budową nabrzeży, dróg dojazdowych, chodników czy pobliskiego ronda na Wyspie Sobieszewskiej. Prace ukończono, teraz trwają odbiory.
Czytaj też: Most na Wyspę Sobieszewską już w pełnej krasie. Rozpoczęła się procedura odbiorowa
Mieszkańcy i turyści mogą podziwiać jak funkcjonuje ten największy w kraju zwodzony most. Długość samego obiektu wynosi 173 metry, a ze skrzydłami - 181,5 m. Czas otwierania obu przęseł wynosi 2,5 minuty. Jest to zawsze bardzo widowiskowe.
Wykonawcą mostu była spółka Metrostav. Cały projekt prowadziła Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska. Jego koszt to ponad 59 mln złotych, z czego niemal połowa pochodziła z budżetu centralnego.
Zobacz, jak działa most zwodzony: