• Start
  • Wiadomości
  • Wyspa Sobieszewska. Nurkowie pracują - kiedy robotnicy zaczną budować most przez Martwą Wisłę?

Wyspa Sobieszewska. Nurkowie pracują - kiedy robotnicy zaczną budować most przez Martwą Wisłę?

Inwentaryzacja nieruchomości, i wszystkiego co żyje w pobliżu przyszłego mostu, jest już zakończona. Gotowe są też wszelkie niezbędne badania, w tym badania dna i czystości Martwej Wisły - okoliczni mieszkańcy prawdopodobnie zauważyli w ostatnich tygodniach często pojawiających się tu nurków, wchodzących bądź wynurzających się z rzeki. W ciągu najbliższych dwóch, trzech tygodni powinny rozpocząć się pierwsze prace ziemne, związane z umacnianiem brzegów Wisły.
01.12.2016
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Dno Martwej Wisły sprawdzone, formalności dobiegają końca. Wkrótce rozpoczną się pierwsze prace ziemne związane z budową mostu nad Martwą Wisłą

To jedna z tych wymarzonych i bardzo oczekiwanych inwestycji w Gdańsku - budowa zwodzonego mostu na Wyspę Sobieszewską, który połączy ją ze stałym lądem i godnie zastąpi wysłużony most pontonowy. Wśród prac przygotowawczych, które mogą zaobserwować "wyspiarze", warto odnotować też dobiegającą końca rozbiórkę drewnianej szopy. W jej miejscu powstanie sterownia nowego mostu.

Symboliczną łopatę pod budowę mostu wbito w połowie września br. Od tamtego czasu wykonawca inwestycji, konsorcjum firm Metrostav i Vistal, przygotowywało się do projektu głównie pod kątem formalnym. Natomiast robotnicy powinni pojawić się tu jeszcze w grudniu - zaczną od umacniania nabrzeży ściankami szczelnymi.

Budowa nowego gdańskiego mostu będzie trwała cały 2017 rok. Obiekt powinien być gotowy w pierwszym kwartale 2018 r. Kosztować będzie 57 mln złotych.

Nowoczesny zwodzony most zastąpi w 2018 r. wysłużony, i niezbyt lubiany przez mieszkańców, most pontonowy

Co powstanie w ramach inwestycji?

1. Most zwodzony o łącznej rozpiętości przęseł zwodzonych 59,50 m o parametrach:

  • Długość obiektu - 173 m

  • Długość obiektu ze skrzydłami - 181,50 m

  • Rozpiętości teoretyczne przęseł dojazdowych – 2x25 m + 2x25 m

  • Rozpiętość teoretyczna przęseł zwodzonych – 59,5m

  • Szerokość ustroju niosącego – 14,92 m w tym: szerokość jezdni 7 m, szerokość jednostronnego ciągu pieszego 2,0 m, szerokość ścieżki rowerowej 2,4 m

  • Klasa obciążeń – A wg PN-85/S-10030

  • Kąt ukosu z rzeką Martwa Wisła - 93 stopni

  • Światło poziome przęsła żeglownego z uwzględnieniem prowadnic - 50 m

  • Światło pionowe przęseł żeglownych bez otwierania - 4 m ponad poziom wysokiej wody żeglownej i 5 m ponad poziom wody średniej

  • Czas otwierania obu przęseł - 120 sekund

2. Odcinek drogi o długości około 900 m - droga klasy G

Tak będzie wyglądał most, który za nieco ponad rok połączy Wyspę Sobieszewską ze stałym lądem

3. Budynek obsługi mostu

4. Przebudowane zostanie istniejące skrzyżowanie ulic Nadwiślańskiej - Turystycznej i DW 501, skrzyżowanie ulic Sobieszewskiej – Łąkowej – Piaskowej oraz odcinki ulic dojazdowych w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania DW 501 i prawidłowej obsługi przyległych terenów

5. Ciągi piesze i rowerowe

6. Urządzenia organizacji ruchu

7. Przystanki komunikacji zbiorowej i miejsca postojowe

8. System odprowadzania wód deszczowych wraz z budową elementów kanalizacji deszczowej

9. Nowe oświetlenie

10. Przebudowane zostanie istniejące uzbrojenie kolidujące z projektowanym zakresem przedsięwzięcia

11. Umocnienia brzegów Martwej Wisły

12. Gospodarka zielenią (wycinki i nasadzenia)

W ramach prac rozbiórkowych zaplanowano likwidację istniejącej przeprawy pontonowej i promowej, obiektów budowlanych kolidujących z inwestycją, a także odcinków istniejącej jezdni.


Przeczytaj także:

Radość na Wyspie Sobieszewskiej: rusza budowa mostu zwodzonego! 

TV

Na Srebrnej posadzono mikrolas