
Wysłużone tramwaje Konstal 105 podróż zakończą pod Poznaniem. W najbliższych dniach ich los podzieli dziewięć kolejnych stopiątek. Wycofane z eksploatacji tramwaje kupiła firma z Wrześni specjalizująca się w złomowaniu, kasacji i recyklingu pojazdów.
Za każdy z dwunastu wozów spółka GAiT otrzymała ponad 13,5 tys. zł
Zobacz galerię zdjęć fotoreportera Krzysztofa Mystkowskiego z KFP
Warto przypomnieć, że pierwszy wagon typu 105N wyruszył na gdańskie tory 46 lat temu - 5 marca 1975 r. Kursował na linii nr 2 Oliwa – Śródmieście. Kolejne cztery wagony dotarły do w następnych dniach. Do Gdańska tramwaje Konstal 105N (i jego nowsza wersja - 105Na) dostarczane były w latach 1975-1990. Tramwaje popularnie zwane stopiątkami stały się bardzo popularnymi tramwajami, nie tylko w Gdańsku, ale w całej Polsce. W wielu miastach nadal obsługują linie komunikacyjne.
W marcu tego roku rozpoczął się nowy rozdział w historii gdańskiej komunikacji miejskiej - już wszystkie gdańskie linie obsługiwane są wyłącznie przez tramwaje niskopodłogowe. Całkowite wycofanie z ruchu tramwajów wysokopodłogowych możliwe było dzięki zakupowi 30 nowoczesnych tramwajów Pesa Jazz Duo.
CZYTAJ:
- 100 procent niskopodłogowych tramwajów w Gdańsku
- Rozpoczęła się realizacja drugiej transzy zamówienia nowych tramwajów dla Gdańska
- Kolejny gdański tramwaj ma swoje imię. Podróżnym patronować będzie Andrzej Wajda