Obecnie w Gdańsku blisko 40% ulic włączonych jest do strefy „tempo 30”. Dzięki m.in. temu spadła liczba wypadków drogowych i zmalała liczba ofiar. Efekty są zachęcające - dlatego też do końca tego roku ulic z ograniczeniem prędkości do 30 km/h ma być w naszym mieście aż... 65 proc. Poczytaj i obejrzyj nasz filmowy materiał na ten temat.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na
stronie głównej gdansk.pl
Gdańsk był jednym z pierwszych miast w Polsce, które wprowadzało strefy „tempo 30”. Obowiązuje w nich ograniczenie prędkości do 30 km/h. Nasi inżynierowie wzorowali się na doświadczeniach kolegów z Niemiec, Holandii i Skandynawii, gdzie tego rodzaju obszary uspokojenia ruchu w mieście znane są od lat. Początki jednak nie były łatwe, wielu kierowców protestowało. Teraz z różnych dzielnic przychodzą do Zarządu Dróg i Zieleni prośby o wprowadzenie stref uspokojonego ruchu.
Oto większość obszarów, kgóre objęte już są strefą „tempo 30”:
- Oliwa - rejon ulicy Grottgera
- Żabianka - rejon ulic Wejhera, Orłowskiej, Subisława, Rybackiej
- Chełm - ulica Wilanowska
- Strzyża
- Osowa – cała dzielnica z wyłączeniem ulic Kielnieńskiej i częściowo Barniewickiej
- Wrzeszcz Dolny – rejon ulic Wajdeloty, Wybickiego, Kilińskiego
- Brzeźno – rejon ulic Gdańskiej, Łozy, Portowców, Gałczyńskiego
- Siedlce – rejon ulic Zakopiańskiej, Bema, Wyczółkowskiego, Ojcowskiej, Malczewskiego, Kościelnej
Tam gdzie to możliwe, planuje się wprowadzanie stref ‘tempo 30’ łącznie ze skrzyżowaniami równorzędnymi.
|