• Start
  • Wiadomości
  • Wirtualny gabinet wsparcia psychologiczno-pedagogicznego dla uczniów, czyli telefon zaufania w czasie pandemii

Telefon zaufania, czyli wirtualny gabinet wsparcia psychologiczno-pedagogicznego dla uczniów i rodziców

W XIV Liceum w Gdańsku, które wchodzi w skład ZSO nr 8, uruchomiono tymczasowy telefon zaufania. To odpowiedź na lęki i obawy jakie towarzyszą młodym ludziom w związku z panujacą pandemią. Telefon działa od poniedziałku,16 marca, codziennie, do odwołania. Dyżurują przy nim zawodowi pedagodzy i psychologowie z ZSO nr 8.
16.03.2020
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
89371363_2770182799768844_2127816369981358080_n
FB Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 8 w Gdańsku

 

Wszyscy ci, którzy chcą lub potrzebują takiego wsparcia, powinni zadzwonić pod jeden z podanych poniżej numerów:
W godzinach 10.00-16.00: 798 498 118 lub 695 276 199
W godzinach 16.00-22.00: 697 639 433 lub 513 854 715

 

W poniedziałek, 16 marca, w naszym programie Wszystkie Strony Miasta, gościliśmy osoby, które zarządzają telefonem zaufania: panią Agnieszkę Tomasik, dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 8 i panią Magdalenę Drobnik, wicedyrektor ZSO nr 8 i jednocześnie psycholog.

Obie panie opowiadały m.in. o tym, skąd wziął się pomysł na zorganizowanie wirtualnego gabinetu wsparcia psychologiczno-pedagogicznego.

- Kiedy wiedzieliśmy, że będziemy zamykać szkołę, nauczyciele przedmiotowi zajęli się przygotowywaniem materiałów on line, wychowawcy - organizacją klas, a nasi pedagodzy i psychologowie musieli zająć się uczniami o specjalnych potrzebach - tymi, którymi zwykle się zajmują, czyli uczniami, którzy mogą mieć stany lękowe, np. ci, którzy zostają sami w domu i nie wiedzą co ze sobą zrobić, martwią się a rodziców nie ma w domu, jak i ci, którzy mają obniżone samopoczucie. Dlatego to była prosta sprawa: mamy zadanie, musimy ten telefon włączyć, bo nie możemy spotkać się w realu - tłumaczyła dyrektor Agnieszka Tomasik.

Do prowadzenia telefonu zaufania zaangażowano wszystkie osoby pracujące w ZSO nr 8 w pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Są to cztery osoby: dwóch psychologów i dwóch pedagogów szkolnych.

Co ważne, telefon zaufania jest dostępny nie tylko dla uczniów ZSO nr 8, ale dla każdego ucznia, a nawet dorosłego, który będzie potrzebował takiego wsparcia.

- Każdy młody człowiek może potrzebować pomocy, dlatego nie stawiamy granic - podkreślała dyrektor Tomasik.

Psycholog Magdalena Drobnik zaznaczała z kolei, że obecnie zarówno uczniowie jak i ich rodzice przeżywają ogromny lęk związany z panującą pandemią koronawirusa.

- Niestety, nie zawsze wiemy, jak mamy rozmawiać z dziećmi w takich trudnych sytuacjach. Ważne, abyśmy pamiętali, żeby te nasze komunikaty, informowanie o różnych sytuacjach, były adekwatne do rozwoju dziecka. Inaczej rozmawiamy z 8-latkiem, a inaczej z 8-klasistą - mówiła wicedyrektor Magdalena Drobnik. - Rodzice powinni być wyczuleni przede wszystkim na zmianę zachowania. Jeżeli ktoś jest aktywnym dzieckiem, nastolatkiem, a nagle zamyka się w sobie, to powinien być to dla nas sygnał, że pojawia sie jakaś trudność, że być może potrzebuje naszego wsparcia. Przestrzegałabym też, żebyśmy nie zarzucali tego młodego człowieka mnóstwem informacji. Okazujmy naszą troskę, odpowiadajmy na pytania, ale nie bombardujmy ich tym wszystkim, co słyszymy w telewizji - dodała.

 

ZOBACZ CAŁY PROGRAM WSZYSTKIE STRONY MIASTA, W KTÓRYM ROZMAWIALIŚMY O GDAŃSKIM TELEFONIE ZAUFANIA

TV

MEVO od kulis i życzenia. Rower metropolitalny ma już rok