Katolicy świętowali Wielkanoc tydzień temu, w pierwszą niedzielę po wiosennej pełni księżyca (po 21 marca). U prawosławnych i grekokatolików, a także w innych wschodnich kościołach koptyjskim czy etiopskim, do tego dochodzi jeszcze jeden warunek – niedziela wielkanocna musi wypadać po zakończeniu Paschy żydowskiej, która również jest świętem ruchomym. Różnicę czasową obrazują dwa różne kalendarze – gregoriański i juliańskiego. W niektórych latach jest w tym samym terminie u katolików i prawosławnych. W innych latach może być od jednego do aż pięciu tygodni różnicy.
Inny kalendarz, ale obrzędowość w chrześcijańskich kościołach wschodnich jest zbliżona do katolickiej. Zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa jest najważniejszym świętem. Tydzień temu obchodzona była Niedziela Palmowa. Główne uroczystości związane ze świętem Wielkiej Nocy rozpoczynają się w sobotnią noc. Wierni spotkają się na Jutrzni paschalnej.
Święcone są również koszyczki z pokarmami. Tradycyjnie do koszyczków wkłada się też świeczki.
W niedzielę Wielkanocną wierni spożywają w domach śniadanie wielkanocne. Święta w tych obrządkach różnią się tym, że wierni prawosławni i grekokatolicy w czasie świąt wspominają zmarłych i odwiedzają ich groby. W tym roku w związku z koronawirusem w nabożeństwach w kościołach wziąć może udział jedynie 5 wiernych.
W Gdańsku przy ul Traugutta mieści się Prawosławna Katedralna Parafia Św. Mikołaja, która wchodzi w skład Polskiego Autokefalicznego Kościoła Prawosławnego Diecezji Białostocko-Gdańskiej. Obejmuje swoją opieką duchową prawosławnych chrześcijan zamieszkujących Trójmiasto oraz miejscowości przyległe. Jej proboszczem jest ks. Dariusz Jóźwik.
Z kolei grekokatolicy spotykają się w Gdańsku w Greckokatolickiej Konkatedrze Diecezji Warszawsko-Gdańskiej św. Bartłomieja i Opieki Najświętszej Bogurodzicy w Gdańsku przy ul. Zaułek Św. Bartłomieja. Mieści się tu również Sanktuarium Św. Włodzimierza Wielkiego. Funkcję proboszcza pełni ks. mitrat Józef Ulicki.