• Start
  • Wiadomości
  • Wiadukt Biskupia Górka. Od poniedziałku zmiana organizacji ruchu - ostatnia warstwa asfaltu 

Wiadukt Biskupia Górka. Od poniedziałku zmiana organizacji ruchu - ostatnia warstwa asfaltu 

W związku z potrzebą ułożenia ostatniej warstwy nawierzchni na Wiadukcie Biskupia Górka, w poniedziałek 26 kwietnia od wczesnych godzin porannych (ok. godz. 4.00) zamknięta zostanie nitka wiaduktu w kierunku Pruszcza Gdańskiego. Z konieczności zamknięty będzie zjazd na ul. Zaroślak i tunel pod Forum Gdańsk.
23.04.2021
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Widok Wiaduktu Biskupia Górka z perspektywy przechodnia. Na pierwszym planie widać chodnik i drogę rowerową. Po prawej jest jezdnia dla samochodów. Nad wszystkim górują dwa szare łuki konstrukcyjne wiaduktu
Kierowcy od Wielkanocy w pełni korzystali z zalet komunikacyjnych Wiaduktu Biskupia Górka. Teraz najprawdopodobniej przez tydzień czekają nas ograniczenia - po to, by mogły zakończyć się prace nad układaniem asfaltowej nawierzchni jezdni
Dominik Paszliński/www.gdansk.pl

 

Zamknięty będzie tunel pod Forum Gdańsk (możliwość realizowania wyłącznie dostaw do sklepów) i wjazd z ul. Nowe Podwale Grodzkie. Zjazd na ul. Zaroślak także zostanie zamknięty wraz z fragmentem przy mostku nad Kanałem Raduni. Dojazd na ul. Zaroślak będzie możliwy od strony ul. Stoczniowców lub od ul. Na Stoku.

Kierowcy będą poruszali się w relacji 1X1 po „starej nitce” wiaduktu. Nowa nawierzchnia będzie układana od wyjazdu z tunelu pod Forum Gdańsk do wysokości stacji paliw.

Taka organizacja ruchu potrwa prawdopodobnie do piątku 30 kwietnia, ale z uwagi na warunki atmosferyczne może ulec przesunięciu. Od 30 kwietnia planowane jest układanie nawierzchni na „starej nitce” wiaduktu i na zjeździe w ul. Toruńską, o czym będziemy informowali w kolejnym komunikacie.

 

Zmiany w komunikacji miejskiej

W związku z powyższym obowiązywać będzie następująca organizacja komunikacji autobusowej:

 

  • Linia zastępcza 908

W związku z zamknięciem zjazdu na ul. Zaroślak (więcej czytaj tu oraz tu), od pierwszych porannych kursów, od poniedziałku, 26.04.2021 r., uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa 908 na trasie:

  • Chełm Witosa – Cienista – Worcella – Styp-Rekowskiego – Reformacka – Stoczniowców – Zaroślak;
  • Zaroślak – Stoczniowców – Hirszfelda – Wronki – Chałubińskiego – Dragana – Witosa – Cieszyńskiego – Chełm Więckowskiego – Cieszyńskiego – Witosa – Chełm Witosa.

Linia będzie funkcjonować we wszystkie dni tygodnia - do czasu zakończenia prac. 

 

  • Linia 108

Od przystanku „Brama Wyżynna” 04 do przystanku „Dragana Kładka” 01 obowiązywać będzie trasa ulicami: Armii Krajowej – Sikorskiego – Dragana. W drugim kierunku, od przystanku „Worcella” 01 do przystanku „Brama Wyżynna” 05 autobusy pojadą ulicami: Chałubińskiego – Sikorskiego – Armii Krajowej. Na trasie objazdu obowiązywać będą wszystkie przystanki.

 

  • Linie 118, N4

Pomiędzy przystankami „Brama Wyżynna” 04 i 05 a „Worcella” 01 i 02 w obu kierunkach obowiązywać będzie trasa objazdowa ulicami: al. Armii Krajowej – Sikorskiego – Chałubińskiego. Autobusy linii N4 nie zatrzymają się na przystankach „Śródmieście SKM” 03 i 04. Pozostałe przystanki dla obu linii będą obowiązywać.

 

  • Linie 132, 154, 189, 256, N1

Autobusy tych linii nie będą zatrzymywać się na przystankach „Toruńska” 02  i „Zaroślak” 01 i 02.

 

  • Linie 205, 207

Brak obsługi przystanku „Toruńska” 02.

 

  • Linie 106, 111, N9, N11

W kierunku Dolnego Miasta pomiędzy przystankami „Brama Wyżynna” 04 i „Dobra” 01 autobusy zostaną skierowane objazdem ulicami: Podwale Przedmiejskie – Żabi Kruk. Na ul. Żabi Kruk obowiązywać będzie tymczasowy przystanek „Muzeum Narodowe” 04.

Inwestycja jest ważnym etapem przebudowy Traktu św. Wojciecha, elementem docelowego układu drogowego w ciągu DK91 dochodzącej do portu morskiego (Nowego Portu) i łączącej Pomorze z południem kraju. Głównym wykonawcą robót jest firma Budimex S.A., z którą podpisano umowę w marcu 2018 r. Prace na budowie zakończą się w połowie 2021 roku, a ich koszt to ok. 165 mln złotych. Koniec prac przewidziano na połowę 2021 r. Inwestycja dofinansowana jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

TV

Gdańsk Biega 2024