Zamiast remontować obecną estakadę, będącą częścią Traktu Św. Wojciecha, uznano, że lepszym rozwiązaniem będzie zbudowanie nowej, tuż obok istniejącej. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła więc w połowie maja br. ograniczony przetarg. Do poniedziałku. 19 maja, zainteresowani wykonawcy mogli składać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
W najbliższych dniach zostaną one zweryfikowane i tylko wybrani zostaną zaproszeni do składania ofert przetargowych. Ostateczny wykonawca powinien być znany za około miesiąc.
- Do składania ofert zaproszonych zostanie pięć firm - informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Przetargi ograniczone są i będą standardowo przez nas ogłaszane w przypadku każdej większej, bardziej skomplikowanej inwestycji. Zależy nam bowiem na jakości jej wykonania, a taką powinny zapewnić duże firmy z odpowiednim doświadczeniem.
Zainteresowane budową gdańskiego wiaduktu są firmy:
- Polaqua z Piaseczna
- Mota-Engil Central Europe z Krakowa
- Budimex z Warszawy
- Skanska z Warszawy
- Strabag z Pruszkowa
- konsorcjum: Warbud z Warszawy i Eurovia Polska z Bielan Wrocławskich
- konsorcjum: Banimex i Azi_Bud z Będzina
- konsorcjum: Metrostav Polska z Warszawy, Vistal oraz MTM z Gdyni
- konsorcjum: Aldesa Construcciones - spółki z Warszawy i Madrytu
- konsorcjum: Porr z Warszawy, Porr Bau z Wiednia oraz Intercor z Zawiercia
- konsorcjum: Mostostal z Warszawy i Acciona Infraestructuras z Madrytu
Zgodnie z przygotowanym projektem istniejący wiadukt zostanie rozebrany, a wybudowane zostaną dwa nowe, trzyjezdniowe - także w ciągu Traktu Św. Wojciecha. Budowa nowego obiektu rozpocznie się od strony wschodniej, a w tym czasie ruch drogowy odbywać się będzie po istniejącym wiadukcie. Kiedy estakada będzie gotowa, wówczas na nią zostanie przeniesiony ruch, a w miejsce rozebranego, istniejącego obecnie obiektu, zostanie zbudowany drugi - nowy.
W przyszłości, w sąsiedztwie nowego wiaduktu - przy ul. Okopowej - wybudowany zostanie także wielopoziomowy parking, który pomieści 475 samochodów. Będzie on płatny, służyć będzie głównie pracownikom i klientom urzędów: marszałkowskiego i wojewódzkiego.
W ramach przedsięwzięcia zbudowany i przebudowany zostanie także układ drogowy do obsługi komunikacyjnej rejonu od ul. 3 Maja do ul. Augustyńskiego.
Inwestycja będzie realizowana w latach 2017-2019.
Koszt całego projektu szacuje się na 138 469 158,91 zł. Miasto otrzymało dofinansowanie unijne na ten cel w wysokości 117 693 557,57 zł.
Przeczytaj także:
Nowy wiadukt "Biskupia Górka" coraz bliżej. Właśnie ruszył przetarg