Projektant PKM Południe wybrany. 36 miesięcy na prace projektowe
AKTUALIZACJA, 1 PAŹDZIERNIKA, GODZ. 17.50
Ruch na ulicach Gdańska w pierwszym dniu po wprowadzeniu nowego porządku na Węźle był najdelikatniej mówiąc ledwo możliwy.
GDDiK podsumowała dzień na swoim profilu na Fb, podkreślając, że węzeł jest przejezdny we wszystkich relacjach, cytujemy wpis:
Kierowcy poruszają się po zewnętrznych łącznicach węzła, natomiast w środku węzła prowadzone są prace budowlane w ramach nowo powstającej Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Można normalnie kierować się na węzeł Gdańsk Południe, który cały czas jest przejezdny i obsługiwane są wszystkie relacje (z S6 na S7 i odwrotnie oraz w kierunku A1).
W popularnych nawigacjach i aplikacjach nie widać jeszcze wprowadzonych zmian w organizacji ruchu. Za aktualizację danych odpowiadają właściciele i operatorzy tych programów. GDDKiA nie ma na to wpływu. Z doświadczenia z innych inwestycji w Polsce wynika, że zmiany powinny być widoczne w ciągu kilkunastu, kilkudziesięciu godzin. Jednocześnie apelujemy o stosowanie się do oznakowania oraz przestrzeganie przepisów ruchu drogowego.
Zamieszczono także MAPĘ ORGANIZACJI RUCHU
Ruch wokół węzła Gdańsk Południe
Kierowcy podróżujący przez węzeł Gdańsk Południe będą mogli korzystać ze wszystkich relacji: S6 w kierunku Gdyni/Szczecina, S7 w kierunku Elbląga/Gdańska/Warszawy i S6/A1 w kierunku Łodzi. Każda z tych relacji będzie obsługiwana wokół węzła z wykorzystaniem zewnętrznych łącznic, na których dostępne będą dwa pasy ruchu w jednym kierunku. Łącznice widziane z góry utworzą olbrzymie drogowe karo wokół docelowego węzła. Na trzech wierzchołkach karo (południowym, wschodnim i zachodnim) możliwy będzie skręt w lewo, aby zapewnić połączenie z S6 w S7 i odwrotnie oraz jazdę w ciągu S6 z południa na północ.
Ostatnim etapem prac w tym miejscu będzie uruchomienie wszystkich relacji po docelowym układzie węzła Gdańsk Południe w ramach Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej, które planowane jest w III kwartale 2025 r.
Tymczasowa organizacja ruchu w zależności od poziomu zaawansowania prac budowlanych może jeszcze ulec zmianie. O wszelkich zmianach będziemy informować na bieżąco.
Odcinek Żukowo - węzeł Gdańsk Południe
Drugie zadanie budowy OMT na odcinku od Żukowa do węzła Gdańsk Południe realizowane jest przez konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia. Powstanie ponad szesnastokilometrowa trasa ekspresowa oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.
Obecnie kontynuowane są prace w rejonie węzła Gdańsk Południe, na styku istniejącej Obwodnicy Trójmiasta (S6) i Południowej Obwodnicy Gdańska (S7), gdzie rozbudowywany jest węzeł drogowy. Roboty realizowane są pod ruchem, co znacząco wpływa na stopień skomplikowania inwestycji. Na trasie pojawia się coraz więcej obiektów inżynierskich. Przyspieszyły również prace na odcinku leśnym nad rzeką Radunią, gdzie powstaje estakada i duże przejście dla zwierząt.
Dodatkowo wykonawca realizuje roboty w obrębie Miejsca Obsługi Podróżnych Widlino oraz przy obwodnicy Żukowa, gdzie zlokalizowana jest m.in. wytwórnia mas bitumicznych. Od sierpnia na drodze krajowej nr 20 w Glinczu na ok. 350 m funkcjonuje ruch wahadłowy. Wynika to z konieczności wymiany nawierzchni i budowy ronda w ramach podłączenia obwodnicy Żukowa do DK20. Taka organizacja ruchu na DK20 potrwa do końca br. Zaawansowanie inwestycji przekroczyło półmetek (57 proc.)
Połączenie S6 i S7
Nową, dwujezdniową drogą ekspresową o długości ok. 32 km, a także ponad 6-kilometrową obwodnicą Żukowa w ciągu drogi krajowej nr 20 pojedziemy w 2025 r. Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej połączy Południową Obwodnicę Gdańska i Trasę Kaszubską, tworząc zewnętrzną obwodnicę w stosunku do istniejącej już Obwodnicy Trójmiasta w ciągu S6.
Obwodnica Żukowa wyprowadzi ruch tranzytowy z tego miasta. Rozpoczyna się w miejscowości Glincz od ronda na skrzyżowaniu z DK20, przetnie na węźle Żukowo S7 i włączy się poprzez rondo w Lniskach do obecnej DK7.
221,5 mln zł od Gdańska na budowę nowej trasy PKM Południe. Radni przegłosowali