Gdańsk Business Week odbędzie się w dniach 17-22 lipca 2016 r. w siedzibie Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER, który jest głównym organizatorem wydarzenia (wspomaga go Miasto Gdańsk). Będzie to już szósta edycja programu dla młodych ludzi z Gdańska i okolic.
Idea programu oparta jest na autorskiej licencji Foundation for Private Enterprise Education. Fundacja ta realizuje „business week” w Stanach Zjednoczonych już od 38 lat i jest współorganizatorem gdańskiej edycji wydarzenia.
Nietypowa propozycja spędzenia wakacyjnego tygodnia skierowana jest do osób w wieku od 15 do 19 lat, mówiących po angielsku w stopniu komunikatywnym (wszystkie zajęcia prowadzone będą w tym języku, nie są wymagane żadne certyfikaty potwierdzające biegłość uczestnika w tym zakresie). Koszt wzięcia udziału w GBW wynosi 300 zł.
- W ciągu sześciu dni wypełnionych zajęciami od rana do wieczora młodzi ludzie uczą się, jak tworzyć biznesplan, wypracowują w grupach własne strategie marketingowe i przechodzą dwuletnią drogę rozwoju firmy - tłumaczy Agnieszka Cichocka, koordynatorka projektu z GIP STARTER. - Chętnych na nasze zajęcia nie brakuje, w ciągu pięciu lat skorzystało z nich już 600 osób.
Dwa lata z życia przedsiębiorstwa w ciągu sześciu dni? Tak, to możliwe - dzięki platformie multimedialnej, symulującej dwuletni rozwój firmy sprzedającej odtwarzacze mp3. Nastolatki „na własnej skórze” odczują ciężar podejmowanych przez siebie decyzji finansowych i marketingowych.
Warsztaty poprowadzą doświadczeni menadżerowie z amerykańskich korporacji, którzy przylecą do Gdańska specjalnie po to, by się tym zająć. Gości zza oceanu wspomogą przedstawiciele firm działających w Trójmieście (Boeing, Speednet, Ziaja, Young Digital Planet, GIWK).
Młodzi ludzie, wyposażeni w wiedzę nabytą podczas pierwszych dni warsztatów staną przed kolejnym wyzwaniem. W poszczególnych grupach tworzyć będą koncepcję własnego produktu - odpowiadającą na realne zapotrzebowanie rynku. Następnie będą musieli „sprzedać ją” przed gronem inwestorów (podczas tzw. „Trade Show”, czyli targu przedsiębiorstw). W rolę potencjalnych „inwestorów”, gotowych wyłożyć teoretyczne miliony na rozwój najlepszego pomysłu, wcielą się przedstawiciele firm InvestGDA, Kemira, Neoteric i AirHelp.
Wydarzenie zakończy uroczysty finał, podczas którego zaprezentowane zostaną zwycięskie projekty i ich twórcy. Najlepsi uczestnicy Gdańsk Business Week wezmą udział w stażach, m.in. w fimie AirHelp (zajmuje się odszkodowaniami dla pasażerów linii lotniczych).
Oprócz dziesiątek godzin warsztatów biznesowych, w ramach GBW zaplanowano także zajęcia typowo integracyjne, m.in. sportowe oraz dyskoteki.
Formularz zgłoszeniowy, regulamin uczestnictwa i garść opinii dotychczasowych uczestników wydarzenia znaleźć można na stronie internetowej Gdańsk Business Week.