Tematem obrad podkomisji były: możliwości modernizacji, aktualnego poziomu ruchu, przepustowości oraz stanu technicznego zachodniej obwodnicy Trójmiasta oraz perspektywy realizacji Węzła Straszyn na obwodnicy. W pracach komisji uczestniczyli m.in: Ryszard Świlski, senator RP, Jacek Karnowski, wiceminister w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Magdalena Sroka, Jacek Karnowski, Patryk Gabriel i Rafał Siemaszko posłowie na Sejm RP, Wójt Gminy Pruszcz Gdański, Weronika Chmielowiec, Wójt Gminy Kolbudy, Marek Goliński, Michał Banacki, wiceprezydent Sopotu, a także Michał Tusk, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury ds. rozwoju i integracji transportu w Urzędzie Marszałkowskim woj. pomorskiego.
W ostatnich tygodniach, w związku z planami budowy buspasa na ulicy Spacerowej pojawiały się też kwestie węzła Osowa i jego ewentualnej przebudowy.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej
W środę w Sejmie przedstawiciele władz Gdańska i samorządowcy z Pomorza na podkomisji przedstawili argumenty przemawiające za koniecznością inwestycji ze strony Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest odpowiedzialna za budowy i przebudowy obwodnic Trójmiasta. Poza Węzłem Osowa omawiane były także kwestie przebudowy obwodnicy, poszerzenia jej do trzech pasów ruchu oraz przebudowa węzłów, w tym Straszyn, Kowale, Szadółki.
- Potrzebujemy rzetelnej dyskusji o obwodnicy Trójmiasta, a zaraz po niej działania. W ciągu doby przejeżdża przez nią około 100 tysięcy pojazdów. Niemal gotowe są dokumentacje dla węzła Szadółki i Kowale. Odpowiedzialność za nie wzięły Miasto Gdańsk i województwo Pomorskie. Trzeba już dziś myśleć o kolejnych, a także o możliwościach poszerzenia obwodnicy do trzech pasów ruchu – mówił podczas posiedzenia komisji zastępca prezydent Gdańska Piotr Grzelak.
W trakcie obrad poruszane były także tematy dynamicznego rozwoju obszarów wzdłuż obwodnicy, w tym okolicy ulic Starogardzkiej i Niepołomickiej, które wymagają dobrego i szybkiego skomunikowania z sąsiednimi gminami.