• Start
  • Wiadomości
  • W Gdańsku powstaną nowe przejścia naziemne i buspasy - zapowiada Miasto

W Gdańsku powstaną nowe przejścia naziemne i buspasy - zapowiada Miasto

Dwa nowe buspasy w tym roku (ul. Schuberta i Trakt św. Wojciecha) i 10 przejść dla pieszych do końca 2021 roku – oto najbliższe plany Miasta Gdańska, które mają usprawnić ruch autobusowy i ułatwić funkcjonowanie osobom niepełnosprawnym.
10.07.2019
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
ECS_2019-07-09_buspasy_001_799x533.JPG
Nz. od lewej: Anna Golędzinowska, Emilia Lodzińska - radne Miasta Gdańska, Tomasz Wawrzonek - z-ca dyrektora GZDiZ, Piotr Grzelak - z-ca prezydenta Gdańska, Cezary Śpiewak-Dowbór i Karol Ważny - radni Miasta Gdańska
Grzegorz Mehring/gdansk.pl

 

O najbliższych planach miasta związanych z powstaniem nowych przejść naziemnych i buspasów poinformowano na konferencji prasowej, która odbyła się we wtorek, 9 lipca, nieopodal budynku Nowego Ratusza. W konferencji udział wzięli: Piotr Grzelak – zastępca prezydenta Gdańska ds. zrównoważonego rozwoju, Tomasz Wawrzonek – zastępca dyrektora Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni oraz gdańscy radni: Anna Golędzinowska, Mateusz Skarbek, Cezary Śpiewak-Dowbór, Emilia Lodzińska, Karol Ważny.

Z przekazanych na konferencji informacji wynika, że w najbliższych latach powstanie w Gdańsku 17 nowych przejść dla pieszych w 14 lokalizacjach. Pierwsza dziesiątka, która ma już zapewnione finansowanie, powstanie do końca 2021 roku.

- W tej chwili kończymy prace projektowe nad przejściem dla pieszych przy Bramie Wyżynnej – mówił Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. zrównoważonego rozwoju. - Realizacja inwestycji odbędzie się na przełomie tego i przyszłego roku. Gotowa jest już koncepcja dotycząca przejścia dla pieszych przy Dworcu Głównym PKP.

 
mapka-przejście przy dworcu_internet
Tak będzie wyglądać przejście dla pieszych nieopodal Dworca Głównego w Gdańsku
mat. prasowe
 
 
Slajd2.JPG
W najbliższych latach w Gdańsku powstanie 17 przejść naziemnych w 14 lokalizacjach
mat. prasowe

 

Nowe przejścia dla pieszych mają być całkowicie przystosowane do potrzeb osób niewidzących i niesłyszących. Oznacza to, że każde przejście posiadać będzie sygnalizację świetlną i dźwiękową, oraz pozbawione będzie barier w postaci krawężników czy schodów.

 

2019 rok - dwa buspasy

- W pierwszej kolejności mówimy o buspasach, które powstaną już w tym roku - mówił Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. zrównoważonego rozwoju. - Mówimy tu o ul. Schuberta w relacji do ronda i ul. Trakt św. Wojciecha na odcinku od strony Pruszcza Gdańskiego, czyli od posesji nr 451 do posesji nr 389 w relacji do Centrum. Chodzi o to, żeby zwiększyć dostępność w komunikacji autobusowej za pomocą buspasów.

 
ECS_2019-07-09_buspasy_003_799x533.JPG
Nz. Ulica Schuberta, gdzie powstanie w tym roku buspas
Grzegorz  Mehring/gdansk.pl

 

Slajd3-2.JPG
Powstanie buspasów w ww. lokalizacjach ma uprawnić ruch autobusowy w mieście
mat. prasowe

 

- Trwają prace projektowe i analityczne nad kilkoma buspasami w bardzo istotnych punktach miasta – mówił Tomasz Wawrzonek, zastępca dyrektora Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Jednym z najistotniejszych punktów jest al. Żołnierzy Wyklętych. Jest pomysł wykonania buspasa w kierunku do Wrzeszcza - byłby to odcinek od granicy lasu aż do granicy ul. Chrzanowskiego, jak również w przeciwnym kierunku, od ul. Chrzanowskiego do skrzyżowania z ulicami Potokową i Góralską. Szacujemy, że pasażerowie zyskają na tym odcinku od kilku do kilkunastu minut.

 

Wśród planów na przyszłość w kwestii buspasów rozważane są jeszcze następujące lokalizacje:

  • buspas w ciągu ul. Słowackiego, na odcinku od skrzyżowania z ul. Cytrynową do skrzyżowania z ul. Wiolinową,
  • wspólny pas autobusowo - tramwajowy w ciągu ul. Rakoczego, na odcinku od skrzyżowania z ul. Jaśkowa Dolina do skrzyżowania z ul. Belgradzką,
  • analiza zasadności wykonania buspasa w ciągu al. Rzeczypospolitej, na odcinku od skrzyżowania z ul. Kołobrzeską do skrzyżowania z ul. Hynka,
  • analiza zasadności wykonania buspasa w ciągu al. Grunwaldzkiej, na odcinku od skrzyżowania z ul. Bażyńskiego do skrzyżowania z al. Wojska Polskiego.

 

- Bardzo istotnym elementem, na który chcemy położyć nacisk w najbliższych latach to drobne poprawy, ale mające istotny wpływ na ruch, które są związane z infrastrukturą autobusową - dodał Tomasz Wawrzonek. - Jest to np. otwarcie zatok autobusowych (red. - np. przystanek Harfowa w ciągu ul. Słowackiego czy wydłużenie pasa do skrętu w prawo w ciągu ul. Witosa, przed skrzyżowaniem z ul. Wilanowską) w taki sposób, żeby autobus, który wjechał w zatokę chcąc włączyć się ruchu i np. skręcić w prawo, nie musiał wracać na jezdnię.

ZOBACZ ZAPIS KONFERENCJI

TV

Nowa droga rowerowa ze Śródmieścia na Chełm w 2025 roku - briefing