Remont Długiego Pobrzeża - umowa podpisana
Inwestycja dotyczy przebudowy konstrukcji Długiego Pobrzeża i ma na celu przede wszystkim zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom. Dodatkowo, dzięki niej, poprawi się estetyka tego miejsca a jego walory historyczne zostaną przywrócone.
Most Stągiewny oficjalnie otwarty. Znów jak dawniej jest zwodzony WIDEO I ZDJĘCIA
Umowę podpisano z firmą DORACO Sp. z o.o. Koszt prac wyniesie ok. 41 mln złotych. Planowano, realizacja prac, ma się zakończyć w I kwartale 2024 r.
- Czeka nas ciekawe, ale również pełne wyzwań zadanie, dzięki któremu ta reprezentatywna część Gdańska odzyska pełen blask. Nowa konstrukcja, którą będziemy wykonywali wpłynie na poprawę funkcjonalności oraz bezpieczeństwo. W ramach prac przewidziano również oczyszczenie dna rzeki Motławy, rozbiórkę konstrukcji nabrzeża, wykonanie nowych ścianek szczelnych i wykonanie kanalizacji deszczowej w ul. Św. Ducha - mówi Karol Kalinowski, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Prace prowadzone będą na ok. 500 metrowym odcinku od Mostu Zielonego do Targu Rybnego i będą wykonywane równolegle przez miasto oraz inwestora prywatnego. Nie zmieni się charakter pobrzeża i tak jak dotychczas, pełnić ono będzie funkcję bulwaru i ciągu spacerowego. Pozostaną także miejsca do cumowania jachtów i niewielkich jednostek pływających.
Remont Długiego Pobrzeża - rada naukowa
W zakresie modernizacji, prowadzonej na zlecenie miasta, jest m.in. wykonanie nowej ścianki szczelnej oraz przebudowa kolektora odprowadzającego wody opadowe z ul. Św. Ducha. Samo wykończenie nabrzeża będzie podobne do tego, które jest po drugiej stronie Motławy. Inwestycja przewiduje także montaż pachołów cumowniczych, belek odbojowych i drewnianych okładzin nabrzeży.
Rada Naukowa.
Z uwagi na złożoność inwestycji oraz potrzebę wsparcia naukowego i specjalistycznego, na czas realizacji tego zadania powołana została Rada Naukowa. W skład rady wchodzą m.in. dr hab. inż. Joanna Żukowska, prof. Politechniki Gdańskiej, specjalistka w dziedzinie Inżynierii Lądowej i Transportu, członkini min. Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji, Sekcja Żeglugi Śródlądowej i Morskiej, a także dr hab. inż. Krzysztof Leja, prof. w Instytucie Fizyki, również z Politechniki Gdańskiej.Zakresem działalności rady będzie doradztwo techniczne oraz wsparcie merytoryczne i naukowe. Możliwe, że skład Rady Naukowej zostanie poszerzony o dodatkowych specjalistów z branży hydrotechnicznej i konstrukcyjnej, a także ochrony obiektów zabytkowych.
Zobacz, jak remontowano wcześniej Rybackie Pobrzeże: