Gdzie może powstać zakład Thyssenkrupp?
Decyzja dotycząca lokalizacji fabryki jeszcze nie zapadła. Wiadomo, że nie będzie to budowa zakładu od fundamentów, ale wynajęcie istniejącej hali.
- Pod uwagę branych jest kilka lokalizacji, w tym okolice lotniska i portu - mówi Mikołaj Trunin z Invest in Pomerania, (samorządowa inicjatywa koordynowana przez Agencję Rozwoju Pomorza - przyp. red.), która pomaga Thyssenkrupp AE w realizacji przedsięwzięcia.
Kto znajdzie pracę w fabryce niemieckiej firmy?
Trwa już natomiast rekrutacja pracowników do zakładu Thyssenkrupp AE. Spółka chce zatrudnić od 30 do 50 osób.
Poszukiwani są inżynierowie konstruktorzy budowy maszyn, programiści PLC i robotycy, projektanci układów automatyki, mechanicy i elektrycy instalacji przemysłowych. Niezwykle pożądanym jest doświadczenie w budowie maszyn i uruchamianiu linii przemysłowych, a także w zarządzaniu projektami w branży motoryzacyjnej.
Dlaczego Gdańsk?
– Z naszego punktu widzenia warunki w Polsce i Gdańsku są idealne. Od wielu lat utrzymujemy bliskie i udane relacje biznesowe z polskimi firmami partnerskimi, w szczególności mamy bardzo dobrą sieć w rejonie Gdańska - tłumaczy Olaf Schultz, członek zarządu Thyssenkrupp Automation Engineering, oddział Polska.
Na decyzję o umiejscowieniu inwestycji w Gdańsku wpłynęła m.in. łatwość integracji nowej fabryki z istniejącą organizacją niemieckiej spółki. Thyssenkrupp AE posiada bowiem inne ważne zakłady produkcyjne w Bremie i Chemnitz.
Półmetek budowy fabryki Northvolt w Gdańsku. Produkcja ruszy na początku 2023 roku
W zakładzie w Gdańsku produkowane będą maszyny i systemy montażowe do układów napędowych z obszaru e-mobility. Wśród klientów docelowych będą producenci i dostawcy samochodów.