Testy Mevo 2.0. Zniesiono nielimitowany czas jazdy, wprowadzono opłatę rejestracyjną

Drugi etap testów zewnętrznych Roweru Metropolitalnego Mevo 2.0 wkracza w kolejną fazę. Zaczną obowiązywać ograniczenia czasowe oraz opłaty minutowe. Chcąc dalej korzystać z rowerów, niezbędne będzie zaktualizowanie aplikacji mobilnej i uiszczenie opłaty rejestracyjnej. Przestanie obowiązywać nielimitowany czas jazdy. Do dyspozycji użytkowników będzie darmowy miesięczny abonament. Po jego wykorzystaniu, system zacznie naliczać opłaty.
09.10.2023
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
zbliżenie czerwone ramy rowerowej z napisem MEVO
Uwaga! Od 9 października wprowadzone zostały zmiany w użytkowaniu i opłatach za rowery MEVO
fot. Piotr Wittman/gdansk.pl

Mevo 2.0 - nowe zasady od 9 października

Chcąc dalej korzystać z systemu, należy zaktualizować pobraną aplikację mobilną i zaakceptować nowe warunki regulaminu. Po włączeniu aplikacji, pojawi się komunikat o nieaktualnej subskrypcji. To moment, w którym należy ponownie podpiąć aktywną kartę płatniczą i wykonać operację na kwotę np. 10 zł. Środki z opłaty inicjacyjnej zostaną przeniesione do wirtualnego portfela.

Producent przekazał Miastu 18 zamówionych autobusów elektrycznych MAN Lion’s City E

- Od kilku dni hiszpański operator spełnia kluczowe warunki kontraktu dbając, by poziom dostępności rowerów w godzinach porannych przekraczał 90% floty. W dniu wczorajszym poziom dostępności wynosił 98%, dziś jest to 99%, zatem nadszedł czas, by przetestować aplikację i system IT pod względem ograniczeń czasowych, naliczania Pay As You Go i opłaty rejestracyjnej. Pozwoli to również na szybsze i dokładniejsze zweryfikowanie użytkownika. Jednocześnie przyczyni się do zabezpieczenia poboru ewentualnej opłaty w przypadku zaparkowania roweru poza stacją postoju Mevo - mówi Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo.

Mevo 2.0- opłaty

To nie koniec zmian. Bezpłatny czas podróży wyniesie 120 minut dziennie na rowerze tradycyjnym lub 60 minut w przypadku “elektryka”. Tego samego dnia można korzystać z dwóch rodzajów jednośladów. Wykorzystane minuty będą rozliczane proporcjonalnie. Po upływie wspomnianego czasu zaczną obowiązywać opłaty minutowe:

  • rower tradycyjny: 0,10 zł/min.
  • rower ze wspomaganiem elektrycznym: 0,20 zł/min.

- Po prawie miesiącu testów z udziałem mieszkańców, wkroczyliśmy w ich kolejny etap i sprawdzenie jak funkcjonuje system w warunkach w których działał będzie przez kolejne 6 lat. - dodaje Dagmara Kleczewska.

Montaż słupków na Głównym Mieście zakończony


Kwestie związane z aktualizacją aplikacji dotyczą użytkowników, którzy już mieli ją pobraną na swoje telefony. Mieszkańcy, którzy dopiero zaczynają korzystać z systemu, od razu napotkają w aplikacji nowy regulamin i konieczność uiszczenia opłaty rejestracyjnej. Zmiany nie zostaną wprowadzone o konkretnej godzinie. Zajdą na przestrzeni trwającego dnia. Dokładny czas ich zrealizowania jest uzależniony wyłącznie od akceptacji nowej wersji aplikacji przez Sklep Play oraz App Store. Podkreślamy, że jedynie jej najnowsza wersja umożliwi jazdę Mevo.

Jednocześnie przypominamy, że dalej obowiązuje opłata w wysokości 10 zł za pozostawienie roweru poza stacją oraz cały czas naliczane są kary za korzystanie z systemu MEVO niezgodnie z regulaminem.

magazyn pełen czerwonyw rowerów
Od momentu, kiedy ruszyły testy MEVO 2.0 w aglomeracji miało miejsce prawie 300 tys. podróży w
fot. Dominik Paszliński/gdansk.pl


Ile osób skorzystało z MEVO 2.0?

Od czasu rozpoczęcia testów zewnętrznych odbyto ponad 285 tys. podróży rowerami MEVO. 60% z nich miało miejsce w tygodniu, 40% odbyło się w weekendy. Największa ich liczba przypada na dzień 2 października i wynosi ponad 14 tys.

Trwający etap testów potrwa do 16 listopada. To czas na dopracowanie działania systemu przez hiszpańskiego operatora i eliminację występujących nieprawidłowości, regularnie zgłaszanych nam przez mieszkańców.

Innowacyjne rowery elektryczne Hopper na testach w Gdańsku

Autor: Patryk Gochniewski/OMGGS

TV

Każdy może pomóc