
- W czerwcu zostanie zawarta umowa z wykonawcą, a to oznacza, że na rowerach metropolitalnych będziemy mogli pojeździć już w listopadzie – mówił Krzysztof Perycz-Szczepański, kierownik Projektu Systemu Roweru Metropolitalnego. - Podzieliliśmy wdrożenie MEVO my na dwa etapy. Pierwszy z nich jest uzależniony od momentu zawarcia umowy. Od podpisania umowy wykonawca ma 5 miesięcy na dostarczenie 30 proc. rowerów. Drugi etap to w pełni funkcjonujący system, który rozpocznie się z dniem 1 marca 2019 roku.
Do MEVO przystąpiło 14 gmin. Trafi do nich łącznie 4080 rowerów.
- W Gdyni będziemy mieć ponad 1100 rowerów – mówi Rafał Studziński, oficer rowerowy z Gdyni. - Zaplanowaliśmy 140 stacji, które rozlokowane zostaną w dolnym pasie miasta, ale też w jego dalszych częściach.
- W Sopocie będziemy mieć 164 rowery i 25 stacji, ale nie wykluczamy, że docelowo będzie tych stacji więcej – dodał Krzysztof Jałoszyński, oficer rowerowy z Sopotu.
Gdańsk ma ponad 66 proc. udziałów w systemie. Oznacza to, że do naszego miasta trafi 2160 rowerów, które umieszczane będą w ponad 300 stacjach.
Dla kogo jest ta oferta?
- Systemy rowerów publicznych nie są dla osób, które na co dzień poruszają się na rowerze - mówił Krzysztof Perycz-Szczepański,kierownik Projektu Systemu Roweru Metropolitalnego. - To zachęta dla osób, które poruszają się samochodami.
Tylko 10 zł. miesięcznie!
Dokładnie za taką kwotę wydaną w miesiącu, w ramach abonamentu, pojeździmy codziennie przez 90 min. Gdy przekroczymy ten czas, czeka nas opłata dodatkowa w kwocie 5 groszy za minutę. Za abonament zapłacimy przelewem lub kartą kredytową.
Warto dodać, że MEVO to najnowocześniejszy system rowerów ze wspomaganiem elektrycznym w Europie. Chcesz wiedzieć więcej? Zobacz nasz wideoczat.