Gdańsk Business Week to biznesowe wakacje dla młodzieży w wieku 15-19 lat organizowane przez Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER wspólnie z Miastem Gdańsk i Washington Business Week. W dniach 16-21 lipca uczestnicy brali udział w symulacji biznesowej, przechodząc w sześć dni 2-letnią drogę rozwoju firmy. Dodatkowo uczestniczyli w warsztatach i prelekcjach pod okiem polskich i angielskich menedżerów. Porozumiewali się wyłącznie w języku angielskim.
W piątek, 21 lipca, zaprezentowali efekty swojej pracy przedsiębiorcom, ekspertom i prezydentowi Gdańska.
W tegorocznym Gdańsk Business Week wzięło udział 95 nastolatków z Polski, Gruzji, i Ukrainy. Podczas wydarzenia porozumiewali się tylko po angielsku. Pod okiem ekspertów codziennie rozwijali swoje przedsiębiorcze umiejętności.
- W tym roku zostałem zaproszony do udziału w Gdańsk Business Week jako mentor dla grupy młodzieży, która rozwija się w obszarze szeroko pojętej przedsiębiorczości i uczy, że prowadzenie biznesu to służba innym, ale i świetna zabawa - opowiada Maciej Stępa, CEO Profit Plus. - Program jest niesamowicie intensywny, zajęcia zaczynały się codziennie o godzinie 8 i trwały do 21. Odbywały się w całości po angielsku i stawiały wysoko poprzeczkę młodym adeptom przedsiębiorczości. Współpracując z amerykańskimi koleżankami i kolegami podpowiadaliśmy młodzieży, pozostawiając im ostateczne decyzje w symulacjach biznesowych i projektach.
Po tygodniu zajęć uczestnicy w czwartek, 21 lipca, zaprezentowali efekty pracy podczas tzw. Trade Show. Sala sportowa Gdańskiego Liceum Autonomicznego stała się na jedną godzinę targami przedsiębiorstw. Uczniowie w swoich grupach przygotowali stanowiska, na których prezentowali swoje produkty. Wśród nich m.in.: słuchawki tłumaczące na żywo obcą mowę, sieć restauracji oferujących bezglutenowe jedzenie czy kubek zmieniający temperaturę napoju w 20 sekund.
Zaproszeni goście wcielili się w inwestorów z określoną pulą wirtualnych pieniędzy, które przekazywali najbardziej - ich zdaniem przemyślanym produktom oraz planom sprzedażowym. W rolę inwestorów wcielili się m.in. prezydent Gdańska Paweł Adamowicz, wiceprezesi STARTERA: Tomasz Szymczak i Joanna Grandzicka oraz przedstawiciele Invest GDA, Samorządu Województwa Pomorskiego czy firmy Speednet.
Wyniki Trade Show zostały ogłoszone podczas uroczystej gali w piątkowy wieczór w Europejskim Centrum Solidarności.
Największe uznanie w oczach inwestorów zdobyła firma „Awe-full A”, która opracowała „Strażnik zdrowia” - personalną bransoletkę, która analizuje działanie całego organizmu w poszukiwaniu chorób i schorzeń. Urządzenie wystawia diagnozę bez wizyty lekarskiej.
- Chociaż nasz zespół składał się z bardzo różnych osób z odmiennymi zainteresowaniami, to udało nam się zintegrować. I to właśnie praca zespołowa była podstawą naszego sukcesu - przekonuje Artur Andrzejewski, jeden z członków zwycięskiej firmy. - Gdańsk Business Week jest impulsem do zmiany i dalszego rozwoju. Daje nam szansę na osiągnięcie sukcesu w biznesie. Gdańsk Business Week się skończyło, ale inspiracje pozostają. Teraz wszystko zależy od nas.
Gdańsk Business Week 2017 to siódma edycja przedsięwzięcia realizowanego dla młodzieży w wieku 15-19 lat przez Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER wspólnie z Miastem Gdańsk i Washington Business Week. Idea programu oparta jest na autorskiej licencji amerykańskiej organizacji Foundation for Private Enterprise Education, która realizuje program w Stanach Zjednoczonych od 38 lat i może pochwalić się 60 tys. absolwentów. W Polsce, we wszystkich programach, wzięło dotychczas udział ponad 1200 uczestników. Rokrocznie w samym GBW bierze udział 100 uczestników. W tym roku Partnerem Złotym wydarzenia jest Invest Gda, Partnerami Srebrnymi: Speednet oraz Samorząd Województwa Pomorskiego. |