O przewiezieniu błękitnych “Mevek” z systemu 1.0 do Szczecina Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot poinformował na profilu Mevo - Rower Metropolitalny na Fb.
“Zgodnie z umową “Mevy” mogą być wykorzystane w nowym systemie według uznania wykonawcy jako rowery zwykłe lub rowery elektryczne. CityBike Global planuje włączyć je do systemu jako rowery tradycyjne” - czytamy w poście.
Zgodnie z założeniami Mevo 2.0 - pozostała część floty, czyli 3 100 rowerów, będzie składać się z pojazdów elektrycznych, wszystkie będą nowe i dostarczone przez włoskiego producenta rowerów Vaimoo. Model nowego “elektryka” wykonawca systemu - CityBike Global - zaprezentował podczas podpisania umowy z OM GGS, co miało miejsce 8 lutego br., a rower był gruntownie sprawdzany i testowany przez przedstawicieli Obszaru na etapie przetargu.
Błękitne rowery przejść mają serwis i modernizację, by wygodnie się na nich jeździło i stały się nieco lżejsze (obecnie ważą ok. 32 kg). Pojazdy z pewnością “schudną” o ciężar wymontowanych z nich silników i baterii.
Dlaczego wywieziono je akurat do Szczecina? W tym mieście siedzibę i zaplecze serwisowe ma firma GeoVelo, która jest podwykonawcą Mevo 2.0.