• Start
  • Wiadomości
  • Rozliczasz podatki w Gdańsku? Zobacz Wideoczat i weź udział w loterii

Rozliczasz podatki w Gdańsku? Zobacz Wideoczat i weź udział w loterii

Wyjątkowo w piątek, o wyjątkowej miejskiej kampanii zachęcającej mieszkające w Gdańsku osoby do rozliczania się z podatków w naszym mieście, rozmawialiśmy w naszym cotygodniowym programie "Wszystkie strony miasta". Jego gospodarzem był redaktor naczelny portalu miejskiego www.gdansk.pl, Roman Daszczyński.
09.03.2018
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

 

PIT w Gdańsku się opłaca, o czym przekonywali goście programu: Wszystkie Strony Miasta

 

Trwa druga już edycja miejskiej kampanii „PIT w Gdańsku. Się opłaca!”, w ramach której zorganizowano loterię z atrakcyjnymi nagrodami dla mieszkańców. O tym, dlaczego warto rozliczać się z podatków w naszym mieście rozmawialiśmy z Teresą Blacharską - Skarbnik Miasta Gdańska, Izabelą Heidrich z Wydziału Promocji i Komunikacji Społecznej w gdańskim magistracie oraz Pawłem Szymkiewiczem, prywatnym przedsiębiorcą, gdańszczaninem i jednocześnie laureatem ubiegłorocznej loterii zorganizowanej przez miasto.

Co ta kampania daje miastu, a także samym mieszkańcom?

Zdecydowanie wyższe dochody miasta w postaci podatku PIT, choć trudno jednoznacznie stwierdzić po jednej edycji tej akcji, czy tylko ona miała wpływ na wyraźny wzrost liczby gdańskich podatników.

W ocenie Skarbnik Gdańska, Teresy Blacharskiej, mogła też na to wpłynąć niska stopa bezrobocia i coraz większa liczba osób zatrudnionych w Gdańsku. Rośnie też liczba samych mieszkańców naszego miasta.

- Obserwując i analizując dane z roku 2016 do roku 2015 stwierdziliśmy wzrost o prawie 4 tysiące mieszkańców rozliczających PIT w Gdańsku. To oznacza, że są większe wpływy z podatków w naszym mieście, ponieważ 50 proc. wpływów od każdego podatnika trafia do kasy miasta Gdańska. Drugie 50 proc. jest dzielone pomiędzy Urząd Marszałkowski, Urząd Wojewódzki oraz budżet Państwa – tłumaczyła Teresa Blacharska.

"Przyjemnym aspektem" miejskiej loterii są na pewno nagrody, i to one zapewne najbardziej zainteresują gdańskiego podatnika.

To druga edycja miejskiej kampanii zachęcającej do rozliczania się z podatków w Gdańsku

- W tym roku do wygrania jest Toyota Yaris, hybrydowa, w kolorze perłowym. Samochód można już teraz obejrzeć w galeriach handlowych. Obecnie stoi w Alfa Centrum, a w przyszłym tygodniu będzie można ją zobaczyć w Galeria Morena – zachęcała Izabela Heidrich. - Dyżurują tam też wolontariusze, którzy pomagają mieszkańcom zarejestrować się w loterii, wypełnić formularz, a także informują o samej akcji.

Laureatów miejskiej loterii będzie w tym roku w sumie 66, a to dlatego, że poza samochodem, do wygrania będzie 15 rowerów miejskich oraz 50 doładowań Karty Miejskiej (na okres 5 miesięcy).

Jednym ze zwycięzców ubiegłorocznej akcji był pan Paweł Szymkiewicz, który wygrał rower.

- Byłem bardzo zaskoczony, kiedy po raz pierwszy zobaczyłem ten rower. Był bardzo solidny, do tego nowoczesny, z oświetleniem LEDowym. Zabrała mi go... teściowa, ale nadal pozostał on w rodzinie. Widać go na gdańskich ścieżkach rowerowych – przyznał gdańszczanin.

Pan Paweł w tym roku także zamierza wziąć udział w loterii. Nie ukrywa, że magnesem są atrakcyjne nagrody.

W ubiegłorocznej edycji loterii zgłoszenia wysłało prawie 15 tys. osób. Punkty rejestracji w loterii zorganizowano w wielu ogólnodostępnych miejscach, m.in. galeriach handlowych i centrach biznesowych. Dzięki temu udział w loterii był łatwo dostępny. W tym roku liczba punktów, gdzie można zgłosić udział jeszcze wzrosła. Dodatkowo na czas trwania kampanii zorganizowano stanowisko w Punkcie Obsługi Mieszkańców na Nowych Ogrodach, które będzie czynne do 4 maja br. Informację, gdzie i w jakim terminie będą działać punkty rejestracji w mieście można znaleźć na stronie kampanii www.gdansk.pl/pit. Tutaj też można dokonać rejestracji online.

Tegoroczna kampania trwa dopiero tydzień, a już zarejestrowało się ponad 2 tys. mieszkańców.

Zobacz cały wideoczat "Wszytskie strony miasta"

 

TV

MEVO od kulis i życzenia. Rower metropolitalny ma już rok