Port Jachtowy Górki Zachodnie - nowe pomosty
Generalny wykonawca, sopocka firma NDI, rozpoczął już montaż żelbetowych pontonów, z których powstaną trzy pomosty pływające, przy których będzie można cumować jachty oraz falochron pływający, chroniący marinę od strony Wisły. Łącznie zamontowanych zostanie 19 pontonów. Każdy z nich ma około 20 metrów długości, 3 metry szerokości i 1,06 metra wysokości.
"Mekka żeglarzy" w Górkach Zachodnich do remontu. Zobacz wizualizacje
Wszystkie tego typu potężne elementy przyjechały do Gdańska ze szczecińskiego zakładu prefabrykacji. Do ich rozładunku wykorzystano dźwig mogący unieść aż 250 ton.
Zobacz wideo:
Jak będzie wyglądał rozbudowany port jachtowy?
Dzięki rozbudowie Portu Jachtowego, której inwestorem jest w imieniu Miasta Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, wkrótce do dyspozycji żeglarzy będą powiększone trzy nabrzeża i pirs. Wykonawca, w zakresie prac, miał też prace rozbiórkowe, wzmocnienie istniejących nabrzeży, pogłębianie akwenu do rzędnej -4 metra, wyczerpanie urobku z dna o kubaturze ok. 10,7 tys. m3 (powierzchnia ok. 14 tys. m2) oraz wykonanie oznakowania nawigacyjnego.
- Zakończyliśmy już pogłębianie dna. Wykonaliśmy wszelkie roboty żelbetowe na nabrzeżach W i S. Do realizacji zostały tego typu prace na nabrzeżach N i E. Obecnie dobiegają też końca roboty kafarowe związane z pogrążaniem pali prowadzących pomosty pływające – relacjonuje Piotr Gosch, kierownik robót z firmy NDI. - Jeszcze w tym miesiącu rozpocznie się również montaż wyposażenia hydrotechnicznego. Po zakończeniu robót branżowych i żelbetowych do wykonania pozostaną jedynie prace brukarskie i roboty porządkowo-wykończeniowe.
Kiedy koniec rozbudowy portu jachtowego?
Wykonawca musi też zadbać o wyposażenie nabrzeża: o pachoły cumownicze, drabinki wyłazowe, odbojnice, stojaki na koło ratunkowe, postumenty oświetleniowe zasilające wyposażone w gniazda elektryczne i zawory wodne
Koszt prac to ponad 18,5 miliona złotych. Na ich realizację generalny wykonawca ma 12 miesięcy, co z uwagi na momentami niezwykle trudne warunki atmosferyczne (szczególnie w okresie jesienno-zimowym) stanowi nie lada wyzwanie. Wszelkie roboty mają się zakończyć w tym roku. Całkowity koszt prac to 19 199 182,18 zł (z czego dofinansowanie z UE wynosi 11 774 953,89 zł w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020).
Most Stągiewny został oficjalnie otwarty. Znów jak dawniej jest zwodzony WIDEO I ZDJĘCIA