Nurkowie zeszli pod wodę, żeby sprawdzić stan Długiego Pobrzeża
Zakres opracowania dotyczył będzie nabrzeża od Bramy Straganiarskiej do Mostu Wapienniczego i obejmie dwa odcinki. Pierwszy fragment obejmuje Rybackie Pobrzeże, od ul. Straganiarskiej do Przystanku Tramwaju Wodnego „Targ Rybny”. Drugi fragment to nabrzeże na ul. Wartkiej, od Przystanku Tramwaju Wodnego do Mostu Wapienniczego.
Remont Długiego Pobrzeża. Rozpoczęły się prace rozbiórkowe słynnego gdańskiego bulwaru
W dokumentacji projektowej przyjęte będą rozwiązania, umożliwiające realizację inwestycji etapami. Projekt uwzględni kompleksową przebudowę konstrukcji nabrzeża, m.in. konieczność rozbiórki i budowę nowego oczepu wraz z płytą żelbetową, budowę nowej ścianki szczelnej, wykonanie nowych murków znajdujących się w części odwodnej nabrzeży. Ponadto przeprojektowane zostaną sieci – wodociągowa, energetyczna oraz kanalizacja deszczowa.
Dokumentacja ma zawierać m.in. inwentaryzację i ekspertyzę stanu technicznego nabrzeża, koncepcję zagospodarowania terenu i kwerendę historycznej obszaru. W ramach opracowania dokumentacji, biuro projektowe pozyska także wszystkie niezbędne uzgodnienia konieczne do złożenia wniosku o pozwolenie na budowę.
Remont Długiego Pobrzeża. Rozpoczęły się prace rozbiórkowe słynnego gdańskiego bulwaru
Prace projektowe mają potrwać ok. 2 lata. Otwarcie ofert planowane jest na przełomie kwietnia i maja.
oprac. AU