Długie Pobrzeże, słynny gdański waterfront, biegnie wzdłuż Motławy od Mostu Zielonego w kierunku Targu Rybnego. Ulica ta jest popularnym deptakiem tłumnie odwiedzanym przez mieszkańców i gości. Tu mieszą się liczne, lokale gastronomiczne, sklepy i hotele. Rybackie Pobrzeże jest przedłużeniem tej ulicy, sąsiadującym bezpośrednio z Targiem Rybnym. To właśnie od niego rozpoczął się remont tego szlaku. Rybackie pobrzeże składa się z dwóch części – niskiej (bliżej wody) i wysokiej. Na tej dolnej już zniknęła stara nawierzchnia.
Zobacz relację wideo:
Nowa nawierzchnia, która zostanie położona na Długim i Rybackim Pobrzeżu ma być antypoślizgowa. Będą to płyty o grubości 10 cm, szerokości 50 cm i długości 1 m. Materiałem, z którego są zrobione jest granit płomienny w dwóch tonacjach szarości. Tuż przy budynkach chodnik zostanie uzupełniony kostką. Remont Rybackiego Pobrzeża realizowany jest przez spółkę Granaria Development w ramach jednego z celów publicznych partnerstwa publiczno-prywatnego w zamian za przekazanie części gruntów północnego cypla Wyspy Spichrzów.
Natomiast naprawą Długiego Pobrzeża zajmie się Dyrekcja Rozwoju Miasta Gdańska. Miasto wzięło też na siebie prace związane ze wzmocnieniem tego nabrzeża (wzmocnienie nabrzeży przy Rybackim Pobrzeżu zostało wykonane kilka lat temu). Koszt prac miejskich to ok. 36 mln zł.
Całe przedsięwzięcie, podzielone na etapy, ma zakończyć się w czerwcu 2024 roku. Trzeba się będzie więc na ten czas uzbroić w cierpliwość, ale po zakończeniu prac będzie na pewno to reprezentacyjny deptak miejski.