Wiadukt Biskupia Górka. Zamontowano trzeci, ostatni łuk ogromnej estakady
Z końcem maja zamknięto etap budowy drugiej nitki wiaduktu nad torami kolejowymi. Zakończono też montaż m.in. trzeciego, ostatniego łuku konstrukcji stalowej, zamontowano cięgna linowe i podwieszono ruszt dolny konstrukcji stalowej do łuku. Prace prowadzone są również na estakadzie dojazdowej do wiaduktu.
W maju wykonano płytę ustroju nośnego estakady. Aktualnie trwają prace przygotowawcze do układania izolacji wodochronnej i krawężników. Przejezdność na wiadukcie zostanie zapewniona w IV kwartale 2020 r.
W ostatnich tygodniach dokończono również budowę nasypu drogowego, układanie warstw podbudowy i dolnych warstw bitumicznych jezdni północnej. Ponadto trwają roboty drogowe w rejonie skrzyżowania ul. Augustyńskiego z ul. Rzeźnicką oraz w rejonie skrzyżowania ul. Toruńskiej z ul. Okopową i ul. Św. Trójcy.
Wiadukt Biskupia Górka - trwa budowa parkingu kubaturowego na 380 samochodów
Parking kubaturowy pod wiaduktem Biskupia Górka pomieści ponad 380 samochodów
Obok wiaduktu powstaje nowy parking kubaturowy. Rozpoczęto już drugi etap montażu konstrukcji obiektu, zlokalizowanej bezpośrednio pod nowo wybudowaną częścią wiaduktu. Pomimo ograniczonego miejsca i związanych z tym trudności, prace postępują w szybkim tempie.
Na poszczególnych poziomach parkingu wykonywane są roboty elektryczne i sanitarne. W najbliższym czasie planowane są roboty związane z wykonaniem posadzek. Parking realizowany przy wiadukcie, to czterokondygnacyjny obiekt o kubaturze wynoszącej ponad 87 tys. metrów sześciennych. Jego budowa zakończy się do czerwca 2021 r. Łączny koszt budowy wiaduktu i parkingu wynosi 163 mln złotych.
Głównym Wykonawcą Wiaduktu Biskupia Górka jest firma Budimex S.A., z którą podpisano umowę w marcu 2018 r. Inwestycja otrzymała dofinansowanie unijne z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Oś Priorytetowa: IV. Infrastruktura drogowa dla miast, działanie: 4. Zwiększenie dostępności transportowej ośrodków miejskich leżących poza siecią drogową TEN-T i odciążenie miast od nadmiernego ruchu drogowego.
oprac. AU