I tak, od środy opłaty na parkingach w ciągu al. Hallera pobierane będą w godzinach 9.00- 18.00 (wcześniej pobór był całodobowy). Obniżone zostaną także o ok. 40% (z 300 do 180 zł) maksymalne stawki kar nakładanych za brak opłaty za postój (to stawka, jeśli kara zostanie zapłacona później, niż cztery dni po jej otrzymaniu, kara za opłatę w terminie do czterech dni nie ulega zmianie i nadal wynosić będzie 90 złotych). Co więcej, dzięki wspólnym rozmowom udało się również otrzymać zapewnienie dzierżawcy o zmianie wysokości maksymalnych kar za brak biletu parkingowego także na wszystkich pozostałych dzierżawionych przez niego w Gdańsku parkingach, tj. przy ul.: Dąbrowszczaków, Czarny Dwór, Falowa, Lazurowa oraz Podwale Staromiejskie.
Dzierżawca parkingu zaproponował też wprowadzenie od środy specjalnego numeru telefonu, pod którym przyjmowane będą uwagi i reklamacje związane z parkowaniem na dzierżawionych przez niego parkingach. Numer ten to: 516 043 417. Swoje uwagi na temat parkingów nadmorskich można kierować też pod adres e-mail: info@zdiz.gda.pl.
Pracownicy obsługi parkingów będą mieli natomiast oprócz oznakowanych kamizelek, także specjalne identyfikatory.
Ponadto, Zarząd Dróg i Zieleni – zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami – dodatkowo oznakuje nowe parkingi w strefach nadmorskich. Wielu mieszkańców zgłaszało bowiem problemy z rozróżnieniem parkingów płatnych od obowiązującej w mieście Strefy Płatnego Parkowania. Zapadła więc decyzja, iż nowe parkingi będą dodatkowo oznakowane, tak żeby nikt nie miał wątpliwości że obowiązują na nich inne zasady parkowania i płatności, niż w miejskich SPP.
Duże tablice informacyjne pojawią się na dojazdach do parkingów już w sobotę, 16 lipca. Także w najbliższy weekend na parkingach dyżurować będą wolontariusze, którzy udzielać mają informacji oraz rozdawać będą kierowcom broszury dotyczące płatnego parkowania nad morzem. Cała akcję wspomoże Straż Miejska, która podobnie jak wolontariusze – udzielać będzie kierowcom informacji na temat nadmorskich parkingów.
Od wprowadzenia w Gdańsku pilotażowego programu parkowania na parkingach w strefie nadmorskiej mija 11 dni. Jest to swoisty eksperyment, zaplanowany wyłącznie na czas wakacji (do końca sierpnia)
- Przypatrujemy się sytuacji, na bieżąco rozmawiamy z dzierżawcami i Strażą Miejską, analizujemy, wyciągamy wnioski – mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Wsłuchując się w uwagi i oczekiwania mieszkańców, podjęliśmy stosowne działania i już dziś są pierwsze efekty naszych wspólnych prac. Od jutra zmieni się sporo na parkingach usytuowanych w ciągu al. Hallera w Gdańsku.
Szczególnie istotne dla rozwiązania problemu były spotkania z dzierżawcą parkingów w rejonie ul. Hallera. ZDiZ przekazał mu sygnały docierające od mieszkańców miasta. Dotyczyły one przede wszystkim kwestii zbyt długich – zdaniem gdańszczan - godzin poboru opłat za parkowanie, stanu parkomatów oraz ich oznakowania czy odpowiedniego ubioru osób pobierających opłaty za postój. Spotkanie, które odbyło się we wtorek, 12 lipca, było bardzo owocne: przedsiębiorca dzierżawiący parkingi wykazał zrozumienie dla potrzeb mieszkańców i na prośbę Miasta postanowił od środy, 13 lipca, zmodyfikować zasady pobierania opłat na dzierżawionych przez siebie parkingach.