Najpierw zwodzony Most Stągiewny
Pierwszym etapem prac związanych z budową nowej przystani była przebudowa Mostu Stągiewnego. Przeszedł on gruntowny remont i dla ułatwienia przepływu małej floty został przekształcony w most zwodzony.
- Realizacja tej inwestycji to kolejny dowód na to, że Gdańsk rozwija się także w kierunku infrastruktury związanej z wodą - podkreśla Piotr Borawski, zastępca prezydent Gdańska ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu. - Cieszy fakt, że dzięki partnerstwu prywatno-publicznemu możemy realizować kolejne atrakcyjne inwestycje w naszym mieście. Niedawno otwieraliśmy marinę w Górkach Zachodnich, mówiliśmy też o budowie nowej morskiej bazy żeglarskiej w Jelitkowie. Marina przy Moście Stągiewnym jest kolejnym elementem turystyki wodnej Gdańska. Jestem przekonany, że to miejsce będzie atrakcyjne zarówno dla mieszkańców, jak i turystów - dodaje.
Koszt budowy mariny wyniósł blisko 6 milionów złotych brutto. Partnerem inwestycji jest Granaria. Jej powstanie daje możliwość wykorzystania w pełni walorów Nowej Motławy. Przyczyni się również do wzrostu atrakcyjności turystycznej wschodniego brzegu Wyspy Spichrzów.
Zwodzony Most Stągiewny został oficjalnie otwarty
Dzięki zwodzonemu mostowi marina będzie mogła obsłużyć większą ilość turystów przypływających do Gdańska swoimi jednostkami. Niezagospodarowane dotychczas tereny nabrzeża staną się bardziej atrakcyjne dla pieszych i będą stanowić urozmaicenie dla ścisłego centrum Gdańska.
Po obu stronach rzeki Nowa Motława zamontowano pomosty pływające. Ich łączna długość umożliwi cumowanie od 40 do 60 jednostek w zależności od ich długości, a także houseboaty.
Marina będzie utrzymywana i zarządzana przez partnera prywatnego przez 9 lat.
Oprac. KG