W Gdańsku wymieniamy ok. 1 tysiąca dowodów osobistych tygodniowo, a składanie wniosków o jego wymianę przez internet cieszyło się w ostatnim czasie ogromną popularnością.
Niestety, niedługo złożenie wniosków będzie wymagało osobistej wizyty. Wynika to ze zmiany przepisów, a wraz z nią konieczności pobierania odcisków palców oraz składania odręcznego podpisu, którego odzwierciedlenie będzie zamieszczone w dowodzie.
Te zmiany zostały czasowo wstrzymane przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, jednak możliwości składania wniosków w formie elektronicznej już nie będzie.
Dlatego w celu ułatwienia uzyskania dowodu osobistego mieszkańcom Gdańska z dniem 26 lipca br. Urząd Miejski w Gdańsku uruchamia obsługę Klientów w zakresie dowodów osobistych we wszystkich trzech lokalizacjach:
- ZOM 1 ul. Partyzantów 74,
- ZOM 3 ul. Nowe Ogrody 8/12 ,
- ZOM 4 ul. Wilanowska 2a
bez konieczności wcześniejszego umawiania się na wizytę. Wystarczy przyjść, pobrać bilet numerowy i złożyć wniosek lub odebrać gotowy dowód.
Oczywiście, nadal pozostawiamy możliwość korzystania z rezerwacji wizyt, dzięki czemu unikniemy konieczności czekania w kolejce i lepiej zaplanujemy sobie dzień, a sama wizyta w urzędzie zajmie nam zaledwie kilkanaście minut.
W celu rezerwacji wizyty można zadzwonić pod całodobowy numer Gdańskiego Centrum Kontaktu 58 52 44 500 lub zrobić to przez internet na stronie: https://www.gdansk.pl/rezerwacja