- Jeszcze w czerwcu nastapi przekazanie placu budowy wykonawcy – potwierdza Ewa Parafjanowicz – Potuczko z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która w maju ogłosiła przetarg na wykonanie tej inwestycji.
By mógł powstać nowy obiekt, najpierw trzeba będzie rozebrać istniejący most. W jego miejscu powstanie przeprawa ramowa jednoprzęsłowa z ryglem w postaci pełnej płyty. Szerokość jezdni i geometria skrzyżowania zostanie tak zmieniona, by możliwy był tu ponownie dwukierunkowy ruch. Dzięki temu zlikwidowana zostanie istniejąca tu obecnie sygnalizacja świetlna i ruch wahadłowy.
Oruński most łączy ul. Starogardzką z Traktem Św. Wojciecha, stanowiącym główny ciąg komunikacyjny w tej części miasta. W ramach inwestycji rozebrane zostaną również istniejące mury oporowe i zbudowane nowe na dojeździe do mostu od strony ul. Trakt Św. Wojciecha. Poza tym umocniony zostanie Kanał Raduni na odcinku w bezpośrednim sąsiedztwie z przyczółkami nowego mostu, a także zlikwidowane otwarte koryto Potoku Maćkowy i przebudowany istniejący przepust.
Szerokość nowego wiaduktu wymusi także przebudowę istniejącego układu drogowego oraz dojazdów w obrębie mostu. Projektanci wzięli też pod uwagę przyszłościową rozbudowę skrzyżowania Traktu Św. Wojciecha z ul. Starogardzką. Samo wzmacnianie nabrzeża będzie najbardziej pracochłonne, dlatego przewiduje się, że cała inwestycja gotowa będzie dopiero w połowie przyszłego roku.
Nowy most będzie miał zwiększoną nośność do klasy A - 50 ton. Usprawni to ruch miejski w tej okolicy. Agnieszka Bartków, przewodnicząca Zarządu Dzielnicy Orunia-Św.Wojciech-Lipce, tłumaczyła nam niedawno, że stosowany obecnie ruch wahadłowy na moście, powoduje gigantyczny korek zarówno na ul. Starogardzkiej jak i na Trakcie Św. Wojciecha, przede wszystkim w godzinach porannych. Nowy obiekt powinien zdecydowanie poprawić dojazd m.in. z Traktu Św. Wojciecha, na wysokości ul. Ukośnej, do obwodnicy południowej.
Dane techniczne nowego mostu: - rozpiętość w świetle przyczółków - 11,30 m - długość całkowita mostu łącznie z przyczółkami - 12,90 m - szerokość jezdni - 4,00+5,00 m - szerokość chodników - 3,00 m i 4,50 m - szerokość całkowita - 19,60 - 25,90 m - nawierzchnia jezdni – asfaltobeton |
Inwestycja powinna być gotowa do 30 czerwca 2018 r. Most wykona sopocka spółka Most, która wyceniła swoje prace na 5 246 602, 77 zł.
O tym, jak będzie wyglądać zastępcza organizacja ruchu w tym rejonie, poinformujemy w najbliższych dniach.