Inwestycja dotyczy ulic Łanowej i Modrej (obszaru za torami kolejowymi). Koszty budowy zostaną podzielone między GIWK, która będzie odpowiadać za budowę wodociągu i kanalizacji sanitarnej i Gminę Miasta Gdańsk, która sfinansuje nawierzchnię drogową. Według wstępnego kosztorysu koszt inwestycji wynosi ok 35,5 mln zł netto.
Ze względu na duży zakres prac i koszty inwestycja będzie realizowana etapami:
1.Modra (etap I – planowane rozpoczęcie robót budowlanych w 2020 r.; etap II – planowane rozpoczęcie robót budowlanych w 2021 r.)
2.Łanowa (etap III – planowane rozpoczęcie robót budowlanych w 2022 r.; etap IV – planowane rozpoczęcie robót budowlanych w 2023 r.)
- Poszukiwanie środków na sfinansowanie budowy infrastruktury w tym obszarze Gdańska trwa już od lat - tłumaczy Alan Aleksandrowicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. inwestycji. - Zdajemy sobie sprawę, że jest to wyczekiwana inwestycja, dlatego podjęliśmy decyzję o rozpoczęciu prac ze środków własnych. Jeśli pojawi się taka możliwość, będziemy się starać o dofinansowanie kolejnych etapów inwestycji. Warto przypomnieć, że w ramach pierwszego etapu Gdańskiego projektu wodno-ściekowego udało się wybudować w dzielnicy Olszynka 11 km sieci kanalizacyjnych i 3,16 km przyłączy. Wówczas realizacja inwestycji ze środków unijnych „po drugiej stronie torów” była niemożliwa, głównie ze względu na rozproszoną zabudowę.
Do tej pory w ramach Gdańskiego projektu wodno-ściekowego (w trzech etapach) powstało w Gdańsku 150,6 km sieci kanalizacji sanitarnej. Obecnie realizowany jest trzeci etap Gdańskiego projektu wodno-ściekowego, dofinansowany ze środków POiŚ na lata 2014 – 2020. Właśnie dobiega końca budowa kanalizacji sanitarnej w okolicy ulicy Olimpijskiej i Łyżwiarskiej, natomiast trwają prace w ul. Charzykowskiej i Łapalickiej oraz wzdłuż ul. Kartuskiej (pomiędzy ul. Zwierzyniecką a ul. Szczytników).