Oferty na dostawę 8 elektrycznych autobusów przegubowych złożyły firmy:
- Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. – cena ofertowa: 32.353.920,00 zł brutto
- EvoBus Polska sp. z o.o. (dostawca autobusów marki Mercedes) – cena ofertowa: 35.729.040,00 zł brutto
- MAN Truck & Bus Polska sp. z o.o. – cena ofertowa: 32.570.400,00 zł brutto
Oferty na dostawę 10 elektrycznych autobusów standardowych złożyły firmy :
- Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. – cena ofertowa: 29.517.540,00 zł brutto
- MAN Truck & Bus Polska sp. z o.o. – cena ofertowa: 29.212.500,00 zł brutto
Zamawiający dokona teraz oceny ważności ofert pod względem formalnym. O wyborze oferty zadecyduje łączna liczba punktów uwzględniająca kryteria techniczne i cenę oferty.
Czas na elektryki
Przetarg na dostawę 18 autobusów elektrycznych spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje ogłosiła w lutym tego roku.
Wyłonione w przetargu autobusy charakteryzować mają się jak największym zasięgiem oraz jak największą pojemnością baterii. Pojazdy obsługiwać mają gdańskie linie bez konieczności ładowania ich na terenie miasta, czyli podczas realizacji kursów. Ładowane będą na terenie zajezdni.
W zajezdni autobusowej powstanie stacja ładowania pojazdów elektrycznych o dużej mocy. Stacja posiadać będzie 18 punktów ładowania. Liczba punktów do ładowania będzie sukcesywnie zwiększana według potrzeb. Pojazdy podczas nocnego ładowania będą także prekondycjonowane. Oznacza to, że już momencie wyjazdu pojazdów z zajezdni na trasy docelowa będzie temperatura panująca w przestrzeni pasażerskiej, w zależności od warunków atmosferycznych.
18 autobusów - standardowych i przegubowych - do gdańskiej floty dołączyć ma już w przyszłym roku. Natomiast jeszcze w tym roku do Gdańska dotrą trzy autobusy elektryczne typu mini Karsan Jest Electric, które obsługiwać będą obszar Starego i Głównego Miasta. Wraz z nowymi autobusami dostarczone zostaną trzy ładowarki elektryczne do zasilania w prąd akumulatorów trakcyjnych. Pojazdy ładowane będą na terenie zajezdni autobusowej.