Największy kontenerowiec świata charakteryzuje się ładownością 21 413 TEU (twenty foot equivalent unit - to jednostka pojemności używana w odniesieniu do portów i statków, która jest równoważna objętości kontenera o długości 20 stóp). Gdyby poukładać w linii prostej kontenery, którymi załadowany jest OOCL Hong Kong, zajęłyby trasę od Gdańska do Grudziądza. Można jeszcze inaczej zobrazować ładowność tego statku. Gdyby załadować go tirami, pomieściłby ich ok. 10 tysięcy.
Zobacz naszą relację z przypłynięcia kontenerowca:
OOCL Hong Kong jest długi na prawie 400 m., jego szerokość to 60 m., a kadłub statku jest wysoki na 32,5 m. Gdy jednak wysokość statku mierzona jest od dna zewnętrznego do szczytu najwyższego masztu, okazuje się, że kontenerowiec osiąga wysokość 73,50 m. Maksymalne zanurzenie statku to ok. 16 m. W Gdańsku statek zanurzony był na ok. 13 m.
Koszt budowy OOCL Hong Kong to ponad 158 mln USD. Jednostka powstała w południowo-koreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries. Jej budowa zlecona została w marcu 2015 roku. Statek został oddany do użytku w maju br.
Kontenerowiec zatrudniony jest w serwisie armatora OOCL o nazwie LL1 z następującą rotacją: Szanghaj - Ningbo - Xiamen - Yantian - Singapur - przejście przez Kanał Sueski - Felixstowe - Rotterdam - Gdańsk - Wilhelmshaven - Felixstowe - przejście przez Kanał Sueski - Singapur - Yantian - Szanghaj. Taka podróż okrężna trwa 77 dni.
Serwis OOCL działa w ramach porozumienia armatorów o współdzieleniu i wymianie przestrzeni ładunkowej (statków i slotów kontenerowych) Ocean Alliance.