![]() Mercedesy Citaro z ostatnich autobusowych zakupów GAiT, czyli sprzed dwóch lat
Dominik Paszliński/www.gdansk.pl
|
Najwięcej, bo aż 26, przybędzie w Gdańsku autobusów przegubowych, 18 pojazdów będzie miało standardową długość, dwa zaś będą midibusami, obsługującymi dziś linie o mniejszym obłożeniu, jak 283.
Te pierwsze mają mieć długość 17,5 m, być w stanie przewieźć co najmniej 140 osób, w tym przynajmniej 40 na miejscach siedzących. Wewnątrz mają być także zamontowane wieszaki dla rowerów.
Standardowe autobusy zaś muszą mieć od 11,5 do 13,5 m długości i pomieścić przynajmniej 90 pasażerów, w tym najmniej 28 na miejscach siedzących. Wszystkie pojazdy mają być klimatyzowane, z monitoringiem, systemami informacji pasażerskiej i zliczania pasażerów. Każdy z nich ma mieć także na pokładzie ogólnodostępne gniazdka USB.
Te ostatnie pojawiły się już w autobusach z ostatnich zakupów, czyli w 21 egzemplarzach różnych modeli Mercedesa - Citaro, które wyjechały na miasto w grudniu 2016 r. Wówczas GAiT zapłacił za nie 29 mln zł brutto.
Potencjalni wykonawcy będą składać oferty do 8 marca. Minie rok od daty podpisania umowy, zanim nowe autobusy trafią na gdańskie ulice. Za nowe pojazdy GAiT zapłaci z własnych środków.
Obecnie we flocie GAiT jest 227 autobusów i 126 zestawów tramwajowych.